۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۲۸۹۵۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با مهم ارزیابی‎کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: در جامعه اسلامی، مسلمانان موظف هستند در برابر یک حرکت ناهنجار اجتماعی از دیدگاه ارزش‌های اسلامی، به نام منکر، حساس باشند و تکلیف خود را در این زمینه انجام دهند.

 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را ضروری در اسلام دانست و با بیان این خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‎های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه رشت با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

وی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را شیرین ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نوع تعامل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: عاملان و دست اندرکاران پدیده امر به معروف و نهی از منکر قبل از انجام وظیفه خود، باید مهربانی خود را به گیرندگان پیام نشان دهند و این مهم نقطه حساس این کار است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجب ها، بلکه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادت ها است، خاطرنشان کرد: این واجب دینی که همه انبیای الهی را برای آن فرستاده اند؛ هنگامی که مندرس شود و از میان خلق برخیزد، همه شعائر شرع مقدس، باطل می شود.

 

وی با بیان این که فریضه امر به معروف فرمان دادن به معروف و نهی کردن از منکر است، ادامه داد: پیامبرگرامی اسلام(ص) نیز کسی را که امر به معروف و نهی از منکر می کند، جانشین خداوند در زمین، و جانشین پیامبر و کتاب او خوانده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را از موعظه کردن متفاوت دانست و تصریح کرد: امر به معروف فرمان دادن با پشتوانه الهی و اسلامی با لحنی عطوفت آمیز است.

 

وی امام حسین(ع) را بزرگترین آمر به معروف دانست و اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) در مقابل جائر زمان خود ایستاد و امام خمینی(ره) نیز با تأسی از مکتب عاشورا، در مقابل طاغوت زمان خود برخاست.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما انقلاب مان را از امر به معروف گرفتیم، ادامه داد: باید با توجه به بیداری اسلامی که در دنیا شکل گرفته، زمینه استقرار حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات