۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۸۹۶۲

گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان قم با سخنرانی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
همايش شوراهاي امر به معروف و نهس از منکر/عکس آرشيوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان قم در تالار معصومیه ساختمان استانداری سابق برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش استاندار قم و حجت‌الاسلام علی بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به ایراد سخن پرداختند.

 

امام جمعه قم با اشاره به این‌که در جامعه اسلامی ما سخنان، پیام‌ها، رفتار و اعمال رهبر معظم انقلاب که از یک منبع سرچشمه می‌گیرد حاصل شکل‌گیری شخصیت و هویت ولی امر مسلمین جهان است، خاطرنشان کرد: ایشان با گروه‌های مختلفی همانند سیاسیون، توده مردم، هنرمندان، شعرا و اقشار مختلف متناسب جایگاه‌شان سخن می‌گویند.

 

وی تأکید کرد: تمام سخنان رهبر معظم انقلاب را اگر بخواهیم در یک کلمه بگنجانیم باید بگویم ایشان امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، البته جلوه‌های آن متفاوت است

 

حجت‌الاسلام صالحی منش نیز در سخنانی با تأکید بر این‌که در امر به معروف و نهی از منکر باید گام‌ها جدی و اساسی برداریم، عنوان کرد: نخست باید خود عمل کنیم، قرآن می‌فرماید «حافظ خود و خانواده‌تان باشید که گرفتار آتش جهنم نشوید»، گناه آتش و عذاب است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار سختی است، باید هزینه پرداخت کنیم، از خودمان مایه بگذاریم، اجازه ندهیم حریمی کنارمان باشد که کسی نتواند به ما تذکر بدهد، اگر مشکلی است به یکدیگر تذکر بدهیم؛ رؤسای ادارات امور مردم در دست شان است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اجتماعی اسلام را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

 

وی گفت: آیات قرآن و روایات وارده نشان می‌دهند که بحث امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های اسلام و راه‌ ایجاد مصونیت در شاکله نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام بنایی خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه اداری قم با الگوگیری از رهنمودها و تأسی به سیره امام حسین(ع) به وظیفه خود عمل کرده تا بتوانیم شهر قم را از نظر امر به معروف و نهی از منکر الگو قرار دهیم./993/د101/ی

ارسال نظرات