۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۹۷۹
نایب رییس جامعه مدرسین:

توطئه‌های دشمن علیه ایران محکوم به شکست است/ انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورای حسینی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که امروز ایران اسلامی همچون خورشیدی تابان در جهان می‌درخشد، گفت: همه حرکت‌های خلاف و طرح‌های خائنانه دشمن علیه ایران محکوم به شکست است.
آيت الله مرتضي مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه،‌ در هشتمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه شهدای قم، با اشاره به روایات، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بهترین مجالس روی زمین ذکر کرد و اظهار داشت: گناهان مردم به به واسطه حضور در این محافل بخشیده می‌شود.


وی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیا و ابقای دین اسلام خواند و گفت: امام حسین(ع) تشخیص دادند دینی که پیامبر(ص) 23 سال برای آن زحمت و سختی کشیده و امام علی(ع) نیز زخم های فراوانی برای حفظ آن متحمل شدند در حال از بین رفتن است از این رو برای بقاء دین قیام کردند.


آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که مهم‌ترین درس عاشورا و قیام امام حسین(ع) اهمیت، ارزش و عظمت دین است، افزود: دین به اندازه‌ای برای امام حسین(ع) مهم بود که حاضر شدند برای حفظ آن از جان خود و اطرافیانشان بگذرند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دین مجموعه‌ای از احکام، اعتقادات و اخلاقیان است، بیان کرد:‌ امام حسین(ع) برای حفظ چنین دینی خون خود را هدیه کرده و سزاوار است که برای این دین ایشان فدا شوند.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اطاعت پذیری مردم از شیطان و بی توجهی به دستورات الهی را از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) خواند و ابراز کرد: مردم زمان امام حسین(ع) به دنبال حق و عدالت نبودند و از کسی به عنوان خلیفه مسلمین اطاعت می‌کردند که لا ابالی، مشروب خور و سگ باز بود و تمام وقتش را صرف لهو و لعب می‌کرد.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امام حسین(ع) فرمودند: این جماعت از پیروی خدا دور شده و بر روی زمین فساد می‌کنند، حدود الهی را رعایت نکرده و به یکدیگر خیانت می‌کنند، عزت اسلام از بین رفته و شرافتی ندارد از این رو برای این‌که فساد را از بین ببرم باید جهاد فی سبیل‌الله کنم تا دین خدا باقی بماند.


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای قیام علیه ظلم و جور نیازمند به لشکریانی بودند، خاطرنشان کرد: اباعبدالله زمانی که می‌خواستند از مکه به سوی کربلا حرکت کنند خطبه‌ای خواندند و در آن شرایط همران خود را بیان کردند.


آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: امام حسین(ع) به دنبال کسانی بودند که تیزی شمشیر را بپذیرند، خون خود را در راه خدا هدیه کنند و عاشق شهادت و ملاقات با پروردگار باشند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، خطاب به جوانان گفت:‌ جوانان از نماز خود مراقبت کنند؛ کسی که عاشق حسین(ع) است اما نسبت به نماز بی تفاوت بوده یا حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند آن ثوابی که برای عزادار اباعبدالله در نظر گرفته شده شاملش نمی‌شود.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر حق و حقوق دیگران را رعایت نکرده و بر خلاف سیره امام حسین(ع) عمل کردیم نمی‌توانیم دم از عاشورایی بودن زده و انتظار شفاعت حضرت را داشته باشیم.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پاسخ امام سجاد(ع) به شخصی که پرسید پدر شما در جنگ فاتح نشد پس بهتر بود که با یزید بیعت می کرد، بیان داشت: امام فرمودند: وقتی هنگام نماز شد تو اذان و اقامه می‌خوانی و نماز را بپا می‌داری همین دلیلی است بر پیروزی پدرم،‌ چون یزید به دنبال این بود که نام جدم بر مأذنه‌ها خوانده نشود و چیزی به نام اسلام باقی نماند؛ پدرم فاتح است چون نماز و اسلام هنوز زنده هستند.


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای حرکت خود به سمت کربلا حج را نیمه تمام گذاشتند، گفت:‌ امام با این اقدام خود مسلمانان بلاد مختلف که به حج آمده بودند را متوجه امر مهمی کردند و نشان دادند که به دنبال بیعت با یزید نبوده و شهادت را برگزیده‌اند؛ امام با این کار خود همه را پیگیر جریان عاشورا و نحوه شهادت خود و یارانشان کردند.


آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این که پس از ماجرای کربلا بنی امیه روز خوش به خود ندیدند، ابراز کرد: پس از ماجرای کربلا قیام‌های مختلفی همچون قیام مختار به خونخواهی امام حسین(ع) اتفاق افتاد و بنی امیه نزد مردم منفورترین شده و مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که از بنی امیه با آن همه قدرت چیزی جز لعن و نفرین باقی نماند و پس از واقعه کربلا مضمحل شده و از بین رفتند، گفت: مرقد امام حسین(ع) و یارانش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان شد اما هیچ اثری از قاتلان اباعبدالله برجای نماند.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قیام امام حسین(ع) را مقدمه‌ای برای رشد اسلام ذکر کرد و اظهار داشت: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) زمینه ‌ای ایجاد شد و ایشان توانستند با تربیت شاگردان فراوان علوم اهل بیت(ع) را ترویج دهند.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که به برکت قیام و انقلاب امام حسین(ع) احادیث و روایات اهل بیت(ع) منتشر شده و به حوزه‌های علمیه رسیده است، افزود: بزرگان و علمای دینی از این روایات بهره بردند و دین را زنده نگاه داشتند؛ امام صادق(ع) فرمودند اگر علما از دین محافظت نمی‌کردند مردم از دین خارج می‌شدند.

 

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه از برکت خون امام حسین(ع) است، گفت:‌ امام خمینی(ره) قدم به قدم جا پای امام حسین(ع) گذاشتند و زمانی که برای دین احساس خطر کرده با دعوت مردم انقلاب اسلامی را مستقر کردند.


آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که امروز ایران اسلامی همچون خورشیدی تابان در جهان می‌درخشد، اظهار کرد: همه حرکت‌های خلاف و طرح‌های خائنانه دشمن علیه ایران محکوم به شکست است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که متوکل عباسی زائران امام حسین(ع) را قتل عام کرد و قبر آن حضرت را به آب بست تا مردم نتوانند به زیارت ایشان بروند، افزود: امروز نیز تکفیری ها با جنایت و عملیات‌های انتحاری به دنبال این هستند تا مردم به زیارت نروند اما در تاسوعا و عاشورای حسینی شاهدیم که میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط عالم به این مکان مقدس می‌آیند.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که جنایات داعش و فتواهای وهابیت تکفیری هیچ خللی در اراده مسلمانان برای دفاع از اسلام ناب ایجاد نمی‌کند، گفت: همه این جنایتکاران محکوم به فنا هستند و آنچه باقی می‌ماند جمهوری اسلامی ایران است./927/پ201/ج

ارسال نظرات