۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۹۸۲

امام حسین بهترین عزیزانش را انفاق کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این‌که صدقه و انفاق از «عوامل طهارت و پاکی روح» است، گفت: امام حسین(ع) بهترین عزیزانش را در راه خدا فدا کرد.
، حجت الاسلام جعفر اسلامي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، سخنران حرم مطهر رضوی، شامگاه دهم آبان ماه در حرم رضوی با بیان این‌که صدقه از «عوامل طهارت و پاکی روح» است، اظهار داشت: روزی از پیامبر صلوات الله علیه سوال شد، کدام صدقه افضل‌تر است؟ ایشان در پاسخ فرمودند: برترین صدقه آن است انسان در حالی‌که امید به زندگی دارد انجام شود؛ منظور این است که صدقه را تاخیر نیندازید تا نشانه های مرگ بروز کند.

 

وی تصریح کرد: صدقه دم مرگ ارزشش کم‌تر است و گاهی انفاق‌های دم مرگ با نیت محروم کردن دیگران از ارث صورت می‌گیرد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: صدقه هنگامی ارزش دارد که فرد صدقه دهنده نیازمند و در سختی باشد اما دیگری را بر خود ترجیح دهد زیرا انفاق برای ثروت‌مند آسان‌ است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم از کسانی که کم درآمد هستند و انفاق می کنند تجلیل کرده است؛ بهترین کارها، کاهایی است که به سختی انجام شود و این گونه صدقه نیز نوعی ایثار است.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که امام صادق(ع) اساس زندگی خود را بر چهار پایه نهاده اند، عنوان کرد: کسی دلش برای من نمی‌سوزد؛ نمی‌تواند به اندازه خودم و بهتر کارم را انجام دهد از ابن نکه می توان درس گرفت که انسان برای انفاق خودش بدون هیچ واسطه اقدام نماید.

 

وی افزود: دوم باور دارم رازق من خدا است و رزق مرا دیگری نمی‌تواند بخورد بنابراین آرام گرفتم، سوم باور دارم خدا بر من مطلع و مسلط است بنابراین از انجام  هرگونه عمل ناپسندی و معصیتی حیا می‌کنم و سوم باور دارم آخر زندگی من مرگ است؛  با جمع زاد و توشه لازم آماده مرگ شده‌ام.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: اگر مردم در جامعه با این دید و بینش زندگی کنند بسیاری از ظلم و ستم ها، بی حیایی ها، مال جمع کردن‌ها و اهتکارها، ضایع کردن حقوق دیگران از بین می رود.

 

حجت الاسلام اسلامی فر یادآور شد: در نتیجه صدقه باعت طهارت و پاکی روح می‌شود و امام حسین(ع) نه تنها مال خود بلکه بهترین عزیزانش را در راه خدا فدا کرد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات