۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۲۸۹۸۳
کارشناس و مبلغ حوزوی:

سریال‌های صداوسیما براساس سبک زندگی اسلامی ساخته شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با انتقاد از برخی از سریال‌های صداوسیما گفت: گاهی در برخی از این فیلم و سریال‌های تلویزیون زن با شوهر خود به تندی و پرخاشگرانه سخن می‌گوید درحالی‌که ‌زنان جامعه ما این‌گونه نیستند.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن میرخلف زاده، شب گذشته‌، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، با انتقاد از برخی از سریال‌های صداوسیما در نشان دادن روابط اعضای خانواده گفت: گاهی در برخی از این فیلم و سریال‌های تلویزیون زن با شوهر خود به تندی و پرخاشگرانه سخن می‌گوید درحالی‌که ‌زنان جامعه ما این‌گونه نیستند.

 

حجت‌الاسلام میرخلف زاده افزود: واقعیت جامعه این پرخاشگری‌ها نیست اما این سریال‌ها تأثیر منفی خود را بر جامعه می‌گذارد و به تدریج به جای متانت و ادب شاهد بد اخلاقی در میان اعضای خانواده هستیم و صداوسیما باید اصلاح شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ساعت مرگ انسان مشخص نیست افزود: ما نمی‌دانیم چه زمانی از دنیا می‌رویم اما اولیای خدا از زمان مرگ خود آگاه هستند، امام حسین(ع) می‌فرماید شب را صبح کردم درحالی‌که مرگ به دنبال من است و مرا صید می‌کند.

 

کارشناس و مبلغ دینی و حوزوی با بیان این آیه که هر کسی در گرو عمل خویش گرفتار است، ابراز کرد: در حدیثی از امام حسین(ع) است که حساب و کتاب در کار است و پیش روی انسان آتش جهنم قرار دارد و من در گرو عمل خویش هستم.

 

وی ادامه داد: انسان در زندگی خود سعی کند دل کسی را نرنجاند و پیش از آنکه به حساب انسان رسیدگی شود انسان خود به حساب خود برسد، و مواظب رفتار و گفتار خود باشد.

 

حجت‌الاسلام میرخلف زاده خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) که بقای دین اسلام به وسیله ایشان تحقق یافته است در مناجات با خداوند می‌فرمایند کار من به دست خداست نه غیر از او،‌اگر بخواهد مرا عذاب می‌کند یا اگر بخواهد مرا می‌بخشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید از این جملات امام حسین(ع) درس بگیریم اظهار کرد: امام حسین(ع) در ادامه مناجات می‌فرمایند که کدام فقیر از من فقیرتر است و من به همه آنچه می‌خواهم نمی‌رسم و آنچه کراهت دارم را نمی‌توانم از خود دور کنم، ما نیز باید کاری کنیم که بتوانیم در قیامت پاسخگوی آن باشیم.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی ادامه داد: ما در همین دنیا نیز نتیجه کارهای خود را می‌بینیم، امکان ندارد دلی را از راه حلال شاد کنیم و نتیجه آن را نبینیم و عکس این قضیه نیز درست است./914/پ202/ب4

ارسال نظرات