۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۸۹۹۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

تحقق سبک زندگی اسلامی سبب زدودن جهل مدرن می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی سبب زدودن جهل مدرن می شود، گفت: جهل مدرن دارد در زندگی ما رسوخ می کند که باید در تلاش باشیم تا از سبک زندگی دینی و اسلامی در زندگی خود استفاده کنیم.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم در مسجد امام رضا(ع) آمل با بیان این که انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) آمدند تا انسان را از جهالت بیرون آورند، گفت: اگر می بینیم بعد از گذشت کم تر از پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم تا عاشورای حسینی بعضی حتی با وضو آمدند تا امام حسین(ع) را بکشند و این همان تفکری بوده که داعشی ها و مفتی های عربستان دارند.


وی بیان داشت: این اشخاص خود زمینه را ایجاد کردند که سبب شد با وضو به دنبال شهادت سرور و سالار شهیدان باشند که عوامل بیرونی نیز مزید بر علت بوده است.


حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که انبیای الهی مظهر ذات خداوندی هستند، افزود: یکی از اسماء خداوند متعال عالم است و پیامبر نیز عالم بوده و آن بدین معنا است که علم داشته و محدود به زمان نیست.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که کلام معصومین(ع) باید مدنظر ما باشد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی ائمه اطهار(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.


وی با اشاره به این که زمانی می آید که احترام عالم نه به خاطر علم و دستورات بلکه به سبب ظواهرش می شود، گفت: جهل مدرن است که مردم نمی دانند دارند به چه کسی احترام می کنند.


حجت الاسلام رمضانی با بیان این که زمانی می رسد که انسان تقدیر الهی را قبول ندارد، ادامه داد: در آن زمان است که حقیقت را رها کرده و به دنبال خرافات بروند.


وی با تاکید بر این که دوری از سیر اهل بیت(ع) سبب انحراف انسان می شود، گفت: عدم حرکت در مدار دین، قرآن و کلام ائمه معصومین(ع) انسان را به جهل می برد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: برپایی عزاداری امام حسین(ع) توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود و باید قدردان این امر ارزنده و گرانقدر باشیم.


حجت الاسلام رمضانی با بیان این که باید تلاش کنیم تا جهل مدرن در زندگی ما حاکم نشود، گفت: اهتمام ما باید در این راستا بوده که بهره گیرنده واقعی سیره اهل بیت معصومین(ع) در زندگی خود باشیم.


وی با اشاره به وضعیت کشورهای عربی، بیان داشت: حاکمانی به صراحت حکم قرآن را به چالش می شکند و فتوایی را به نام پیامبر صادر می کنندکه قلب پیامبر اکرم و امام زمان(عج) را به درد می آورند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی امر ارزنده و گرانقدری بوده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.


حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی سبب زدودن جهل مدرن می شود، ادامه داد: جهل مدرن دارد در زندگی ما رسوخ می کند که باید در تلاش باشیم تا از سبک زندگی دینی و اسلامی در زندگی خود استفاده کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات