۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۹۰۳۱
امام جمعه موقت‌کاشان:

کسانی که از ولایت جدا شدند خوار و ذلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: در 35 سال گذشته ثابت شده است افرادی که از ولایت جدا شدند و راه دیگری را انتخاب کردند خوار و ذلیل شدند.
حجت الاسلام و المسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا ‹‹ روضه خورشید›› در ورزشگاه تختی کاشان با اشاره به آیه 97 از سوره نحل، گفت: چه باید کرد که از زندگی انسانی خود راضی باشیم و بعد از یک عمر طولانی احسان، دچار ضرر و زیان نشویم.

 

وی افزود: اگر بتوانیم زندگی خود را خدایی کنیم و آن را منهای خدا نکنیم به درجه ای خواهیم رسید که هم خود و هم خدا از ما راضی خواهد بود، لذا اگر زندگی گوارا و حیات طیبه می خواهیم باید بر دو اصل مهم ایمان صادق و عمل صالح توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام احتشام افزود: تنها عمل صرف، پذیرفتنی نیست، کمک به هیئت های مذهبی،کمک به نیازمندان و غیره قابل قبول است اما اصل، ایمان است نه عمل چرا که این دو منهای یکدیگر معنا و مفهومی ندارند.

 

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که آنچه در آخرت از ما قبول خواهد شد، قلب سلیم است، گفت: آخرت به گونه ای است که امیرمؤمنان علی(ع) با چنین مقام و جایگاهی نزد خداوند در مناجات های خود با اشک و گریه از خدا امان می خواهد تا خودش را بیمه کند.

 

به گفته وی‌، افزون بر حضرت علی(ع)، امام سجاد(ع) نیزدر عبادت و تقوا برای رسیدن به تقوای الهی مانند جدّشان امیرمؤمنان علی(ع) گریه و ناله می کردند بنابراین افرادی که می خواهند دین و آرمان های شهدا را کمرنگ کنند چگونه پاسخگو خواهند بود.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: هنوز هم بعد از 20 سال از پایان جنگ  تکه استخوان های شهدا به شهرها برمی‌گردند اما تعدادی نسبت به شهدا و آرمان های شهدا که برای پاسداری از اسلام و ناموس مملکت سینه سپرکردند و در مقابل دشمن ایستادند تا به شهادت رسیدند بی تفاوت هستند و دهن کجی می کنند.

 

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: ادب حیات و زندگی طیبه در این است که انسان به هر پست و مقامی که رسید خدا و بندگان خدا از او رضایت داشته باشند.

 

وی افزود: تنها راه رسیدن به خدا، صراط مستقیم است که روزانه 10 بار در نماز های خود آن را تکرار می کنیم بنابراین این راه افرادی است که خداوند سه نعمت به آنها داد تا صراط مستقیم را پیدا کنند.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که صدیقین، شهدا و صالحین کسانی هستندکه خداوند نعمت را بر آن ها تمام و کمال داده است گفت: هرکس مطیع خدا و فرمان خدا باشد و مربع چهار بعدی دین خود را کامل کند به سعادت خواهدرسید.

 

وی با اشاره به کمرنگ شدن آداب زندگی و اخلاق و رفتارهای اسلامی در جامعه گفت: امروزه صبر و تحمل در زندگی کم و فرهنگ زندگی شیرین و زیبا از زندگی ما خارج شده است.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: سعادتمند افراد صادق هستند که دروغ نمی گویند و گناه نمی کنند و این هنر را در زندگی خود دارند که ملک دست چپ خود را به مرخصی فرستادند تا ملک دست راست آنها سه شیفته کار و تلاش کند.

 

به گفته وی، صدیقین افرادی هستند که عمل ظاهر و باطن زندگی آن ها یکی است، لذا منافق  کسی است که ظاهرش با باطنش متفاوت باشد.

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه بر تقویت علَم ولایت تأکید کرد و یاد آورشد: وقتی قرار است علم ولایت تقویت شود آیت الله ناصحی با آن وضعیت جسمانی از اصفهان برای عیادت رهبر معظم انقلاب به تهران عزیمت می کند.

 

وی با اشاره به این که آیت الله گلپایگانی مرجع شیعیان به رهبر معظم انقلاب نوشت من کاری نخواهم کرد که موجب رنجش شما شود، گفت: باید چنین صحنه هایی خلق شود تا مشخص شود چه افرادی به دنبال دین هستند.

 

حجت الاسلام احتشام یادآور شد: در 35 سال گذشته ثابت شده است افرادی که از ولایت جدا شدند خوار و ذلیل شدند از این رو خیلی ها با پیامبراکرم(ص) بودند تا از این موقعیت برای استفاده از دنیا بهره بگیرند.      

 

لازم به توضیح است، زیارت عاشورا ‹‹روضه خورشید›› برای دومین سال متوالی صبح های دهه اول ماه محرم توسط مجموعه تربیتی فرهنگی ثقلین‌کاشان در راستای چشم انداز 20 ساله مجموعه با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان، شهرداری، سازمان رفاهی تفریحی، سازمان اتوبوسرانی و اداره ورزش و جوانان کاشان در ورزشگاه تختی کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب5

ارسال نظرات