۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۰۴۰
پژوهشگر حوزه علمیه لرستان:

برپایی مراسم عزای امام حسین نقش بسزایی در فراگیری علوم دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس معارف اسلامی لرستان با بیان این که برپایی شعائر اسلامی از دستورات شرع اسلام است، گفت: برپایی مراسم عزای امام حسین نقش بسزایی در فراگیری علوم دینی دارد.
محرم

حجت الاسلام علی لرستانی، کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری محرم، بیان داشت: برگزاری مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) از شعائر الهی است.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در راستای حفظ جامعه و هدایت مردم قیام کردند، تأکید کرد: احیای مراسم عزاداری سیدالشهداء از بارزترین نشانه ها و شعائر دینی است.

حجت الاسلام لرستانی برپایی مراسم عزاداری سید الشهداء را نشانه تقوای قلبی بیان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) موجب فراگیری مسائل دینی و یاد آوری شهامت و ایثارگری های حضرت ویاران با وفایش می شود.

وی در ادامه با بیان این که برپایی شعائر امام حسین(ع) موجب زنده ماندن شعائر الهی می شود، عنوان داشت: برپای مراسم عزاداری اهل بیت(ع)، از مصادیق شعایر الهی، مودت، محبت به اهل بیت (ع) و مبارزه با ظلم و ستم است.

این کارشناس حوزه علمیه لرستان با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، بیان داشت: دشمنان اسلام می خواهند جوانان ما را از فرهنگ اهل بیت دور کنند.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: برای مقابله با توطئه های دشمن، مراسم عزاداری های ما باید باشور و شعور برگزار شوند.

عزاداری شیعیان بیان برائت از ستمگران زمان و زنده کردن ارزش ها است

وی با بیان این که عزاداری شیعیان اظهار برائت از ستمگران زمان و زنده کردن ارزش ها در جامعه است، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران نمونه های بارز آن است.

این پژوهشگر حوزه علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: مردم انقلاب با الهام گرفتن از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) علیه حاکمان قیام کردند و ارزش های اسلامی را احیا کردند.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به این که عزاداری در مصائب برگزیدگان الهی و اهل بیت(ع) در روایات قرار گرفته است، افزود: برپایی مراسم عزاداری اهل بیت(ع) هیچ گونه مخالفتی با مبانی دینی ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برپایی مراسم عزاداری اهل بیت(ع) باید آداب وشرایط عزاداری را رعایت کرد تا بتوان سوگواری واقعی برپا کرد و مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

حجت الاسلام لرستانی بیان داشت: پیروان حقیقی امام حسین(ع) باید همراه با برگزاری مراسم عزاداری برای آن حضرت، معارف دینی خویش را  نیز تقویت کنند./9459/ت303/ب

ارسال نظرات