۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۰۵۰
نخستین روز آذر ماه انجام می شود؛

اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلا

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل حج و زیارت خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت: اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلا از نخستین روز آذر ماه انجام خواهد شد.
ناصر حويزاوي، مدير کل سازمان حج و زيارت خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیر کل حج و زیارت خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در سازمان حج و زیارت خوزستان برگزار شد به تشریح برنامه‎های این سازمان برای برگزاری آیین راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و اظهارداشت: زائران عتبات عالیات باید برای عزیمت به کشور عراق ویزا تهیه کنند.

وی با بیان این که حج و زیارت خوزستان برای راهپیمایی اربعین حسینی برنامه‎ریزیهای بسیاری انجام داده است، ابرازداشت: زائران عزیز باید پیش از عزیمت به کشور عراق از قوانین و مقررات مرزی اطلاعات ضروری را کسب کنند.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به این که امسال سازمان حج و زیارت مسؤول صدور ویزا به زائران حرم امام حسین(ع) است، گفت: زائران می‎توانند از طریق شرکت‎هایی که مورد تأیید سازمان حج و زیارت است ویزای کشور عراق را دریافت کنند.

حویزاوی با بیان این که زائران اربعین حسینی می‎توانند در قالب گروه ‎های 40 نفری و یا به صورت انفرادی به کشور عراق سفر کنند، خاطرنشان کرد: برای استفاده از خدمات رفاهی هلال احمر در کشور عراق به زائران توصیه می‎کنم از سفرهای انفرادی خودداری کنند.

وی از بیمه ویژه زائران اربعین حسینی در راهپیمایی امسال خبرداد و افزود: فقط زائرانی که از سازمان حج و زیارت ویزا دریافت کردهاند می‎توانند از خدمات بیمه‎ای و درمانی استفاده کنند.

مدیر حج و زیارت خوزستان به ساماندهی مرزهای خوزستان در راهپیمایی اربعین حسینی امسال اشاره‎کرد و بیان‎داشت: مردم ساکن شمال خوزستان و اهواز از مرز چذابه و ساکنان جنوب خوزستان از مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

حویزاوی با بیان این که به سبب محدود بودن امکانات مرزی اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلا از نخستین روز آذر ماه انجام خواهد شد، عنوان‎داشت: بر اساس پیش بینی سازمان حج و زیارت ‎500 هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) از گذرگاههای چزابه و شلمچه عبور خواهند کرد.

وی به موقیعت حساس امنیتی در کشور عراق اشارهکرد، تأکیدکرد: حرکت گروهی زائران علاوه بر ایجاد امنیت برای زوار می‎تواند هزینه‎های بسیاری را برای آن‎ها کاهش دهد.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به این که ویزای تعیین شده برای زائران در حدود 140 هزار تومان است، گفت: 17 شرکت مورد تأیید سازمان حج و زیارت در استان وجود دارد که مردم عزیز می‎توانند با نام‎نویسی در این شرکت‎ها به کشور عراق اعزام شوند.

حویزاوی در پایان با بیان این که مراحل زیرسازی و پیریزی زائر سرای شلمچه به پایان رسیده است، اظهارداشت: تا اربعین سال آینده پروژه زائر سرای مرزی شلمچه افتتاح خواهد شد./9453/پ202/ب

ارسال نظرات