۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۰۵۱
به همت اوقاف و دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی؛

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در بجنورد برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه «سبک زندگی حسینی از دیروز تا امروز» در بجنورد با مشارکت دانشگاه علوم قرآنی استان خبر داد.
نمايشگاه سبک زندگي حسيني

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی نمایشگاه سبک زندگی حسینی از دیروز تا امروز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم قرآنی استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برپا می شود.

 

وی با اشاره به این که نمایشگاه مزبور در 10 غرفه دایر می شود، اضافه کرد: غرفه مسیر کاروان عشق، وداع یار، وفاداری، خرابه های شام، واجب فراموش شده( امر به معروف و نهی از منکر)، ورودی دوزخ، وقف توشه ای ماندگار، علم و دانش، میوه دل( فرزندان) و پرسش و پاسخ شرعی از جمله غرفه های نمایشگاه سبک زندگی حسینی از دیروز تا امروز هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه از اجرای نیات خیر واقفان این استان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و افزود: با توجه به این که افزون بر 65 درصد از موقوفات خراسان شمالی وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند همزمان با ماه محرم سعی شده تا نیات خیر این واقفان در محل امامزاده ها، موقوفات و مساجد و حسینیه ها به خوبی اجرا شود.

 

به گفته وی واقفان خیراندیش با وقف اموال خود کمک چشمگیری در راه توسعه فرهنگ تشیع و تکریم شعائر اهل بیت(ع) در جامعه کرده اند و خود نیز از برکات معنوی این احسان ماندگار بهره مند شده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه از برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری عاشورای حسینی در محل شبستان فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) خبر داد و افزود: این مراسم در شب عاشورای حسینی با حضور مردم مؤمن و معتقد مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در این مراسم برنامه هایی نظیر سخنرانی روحانیان برجسته، مداحی مداحان استانی، عزاداری و سینه زنی و دعا و نیایش پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به تجمع هیأت های عزاداری مرکز استان خراسان شمالی در روز عاشورا در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، اظهار داشت: بنا بر سنت همه ساله امسال نیز در روز عاشورا افزون بر 200 هیأت عزاداری بجنورد و روستاهای اطراف در محل این امامزاده گرد هم آمده و به صورت تجمیعی به عزاداری می پردازند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: تجمع بزرگ هیأت های مذهبی و عزاداران بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و روستاهای اطراف در حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) با شعار «هیهات من الذله» برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به تقارن سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عاشورای امسال، تجمع بزرگ عزاداران و هیأت های سوگواری در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) را فرصتی برای تظاهرات هماهنگ عزاداران علیه استکبار جهانی دانست.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه های عزاداری هیأت های مذهبی و سوگواران حسینی تا ساعت 10 صبح به طور معمول انجام می شود و پس از آن تمامی عزاداران به صورت هماهنگ به مدت پنج دقیقه با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و ... خشم و انزجار خود از استکبار جهانی و اقدامات آنها را فریاد خواهند زد و سپس بار دیگر مراسم عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع) به طور معمول ادامه می یابد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات