۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۲۹۰۷۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

گفتمان ظلم ستیزی ملت ایران الگویی از نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل سلطه گری را رویکرد اصلی نظام سلطه علیه کشورهای جهان دانست و گفت: ملت بزرگ ایران به تأسی از نهضت حسینی گفتمان ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در جهان گسترش دادند.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری دهه اول محرم که در حسینیه شهدای بیت امام جمعه آمل برگزار می شود با بیان این که همه ابعاد مصائب در عاشورای امام حسین(ع) قرار دارد که مصیبتی بزرگ تر از آن نداریم، گفت: امام حسین(ع) تلاش کرد تا زحمات انبیای عظام به هدر نرود.

 

وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم تا حق و باطل را به درستی تشخیص دهیم، بیان داشت: نقشه های بسیاری معاویه می ریخت و بارها شده است که می خواست بفهمد او یا امام علی(ع) زودتر از دنیا می روند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که امام علی(ع) عدل محض است، تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمود اگر من خلیفه شوم نمی توانید عدل من را تحمل کنید و همین شد که طلحه و زبیر مسیر خود را عوض کردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: طلحه و زبیر به عنوان دو عنصر مفید آن ایام دیدند که در حکومت امام علی(ع) خواسته های آنان برآورده نشده است که مسیر خود را تغییر دادند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که به هیچ کسی نمی توان امیرمومنان گفت که لقب ویژه امام علی(ع) است، گفت: خوش به حال ما که آمر و فرمانده ما این امام بزرگوار است که باید تلاش کنیم ادامه دهنده واقعی ایشان باشیم.

 

وی با اشاره به این که حیف است آدم عمر خود را هدر داده و استفاده نکند، بیان داشت: ظواهر ارزشی نداشته و از بین رفتنی است و باید پیرو ولایت امام علی(ع) و اصحاب ایشان باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که هر راهی درست نیست که گرفتار تاریکی و ظلمت خواهیم شد، ادامه داد: اگر نور و عاقبت به خیری می خواهیم باید در مسیر ائمه اطهار(ع) گام برداریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که زرق و برق دنیا انسان را بازی می دهد که باید مراقب باشیم، افزود: گاهی انسان توفیق ها و فرصت هایی را به دست می آورد که باید از آن استفاده کرده و هدرش ندهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این هیچ تضمینی وجود نداشته و به کسی امان نامه داده نمی شود، گفت: دشمنان بوده و هستند و ایادی استکباری هیچ وقت دلش به فکر بشریت نبوده و حقوق بشر را نمی فهمند و اگر حقوق آنان و هم پیمانانشان تامین شود کفایت می کند.

 

وی با اشاره به این که ایادی استکباری همه امکانات را دارند و کشورهای در حال توسعه را نمی گذارند رشد کنند، بیان داشت: غرب می خواهد سلاح اتمی داشته باشد و اگر ما داشته باشیم از آن نگران هستند و حال این که استفاده از سلاح اتمی در اسلام حرام است.

 

امام جمعه آمل در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت بهره گیری از فرهنگ عاشورایی به تعالی رسیده است، گفت: واقفان در تاریخ دین مبین اسلام و برای نشر و ترویج دین تلاش های بسیاری انجام دادند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات