۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۲۹۰۷۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

ولایتمداری مهم ترین درس عاشورای حسینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ولایتمداری، دین داری اتحاد و برادری را مهم ترین درس عاشورای حسینی بیان کرد.
غلامي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ما باید از معرفت، بصیرت، دین داری، شجاعت و شهامت امام حسین(ع) درس بگیریم.

 

وی با بیان این که ولایتمداری، دین داری اتحاد و برادری مهم ترین درس عاشورای حسینی است، تأکید کرد: درس‌های عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غلامی یکی از علل قیام عاشورا را به فراموش سپردن وصایای پیامبر(ص) بیان کرد و افزود: افول غیرت دینی مردم و کم رنگ شدن تقوا در جامعه از دیگر دلایل برپایی قیام عاشورا است.

 

وی در ادامه یادآور شد: عمل نشدن به امر به معروف و نهی از منکر که اساس اعتقادی خویش را از دست داده بود و اخلاق در جامعه از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) بود.

 

اخلاق در جامعه باید اصلاح شود

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که اخلاق در جامعه باید اصلاح شود، افزود: نباید اجازه دهیم ضد ارزش ها جایگزین ارزش ها در جامعه شود.

 

وی با اشاره به اعزام مبلغان و حضور آنان بین آحاد مردم جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی باید تلاش کنند مردم را با قرآن، نماز، دین و اعتقادات دینی به خوبی آشنا کنند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به وجود آسیب هایی در راستای فعالیت هیأت های مذهبی، بیان داشت: برای جلوگیری از گسترش این آسیب ها از ابتدای محرم تا کنون جلسات توجیهی متعددی برای مسؤولان هیأت های مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

 

وی با تأکید بر این که به اقامه نماز باید توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: حضرت اباالفضل العباس(ع) در میدان جنگ سپر امام حسین (ع) شد تا نماز خویش را اقامه کند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: ظهر تاسوعا تجمع بزرگ عزاداران حسینی و هیأت های مذهبی در حسینه ثارالله خرم آباد و نماز ظهر عاشورا با گردهمایی بزرگ هیأت های مذهبی خرم آباد، در مصلای الغدیر خرم آباد به امامت نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار می شود./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات