۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۹۰۸۳
امام جمعه ارومیه:

محرم فرصتی برای تقویت وحدت مذاهب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ایام محرم را فرصتی مناسب برای افزایش تعامل و وحدت بین مذاهب شیعه و سنی دانست.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاح دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: بنده خود در دوران تحصیل عضو اتحادیه انجمن های اسلامی بودم و از اهمیت این تشکل آگاهی دارم.

 

وی ادامه داد: آذربایجان غربی استان منحصر به فردی است که توانسته برای نخستین بار افتتاح انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر استان را به طور همزمان انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که این استان از تنوع قومیتی برخوردار است، تصریح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان مکان مناسبی برای اتحاد دانش‌آموزان شیعه و سنی و الگوی مناسبی برای ایجاد صمیمیت، همدلی و تعامل بین آنان است.

 

وی اظهار کرد: یکی از محورهای بسیار محکم که می‌تواند در راستای وحدت میان دانش‌آموزان شیعه و سنی مفید واقع شود و اهداف نظام را تسری بخشد، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

 

امام جمعه ارومیه افزود: نکته‌ قابل توجه این است که کارهای انجام شده در انجمن اسلامی دانش‌آموزان حول محور اهل‌بیت(ع) است و باید در راستای ترویج آموزه‌های دینی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: وجود برخی هیئت ‌های عزاداری در مناطق و شهرهای سنی‌نشین نشان‌دهنده همراهی و پشتیبانی از اهل‌بیت (ع) بوده و نشانگر وحدت و همدلی مسلمانان شیعه و سنی است.

 

وی استان ما را الگویی برای دیگر استان‌ها در ایجاد تعامل و همکاری بین گروه‌های مختلف خواند و افزود: استان آذربایجان‌غربی باید به گونه‌ای عمل کند تا دیگر استان‌ها که وضعیتی مشابه با وضعیت استانمان را دارند و از گروه‌ها و فرقه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند با الگو قرار دادن شیوه عملی این استان بتوانند در صلح و سازش و همکاری بین تمام گروه‌ها اهداف نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ائمه اطهار(ع) را عامل وحدت بین مسلمین خواند و بیان کرد: ائمه اطهار که همه از خاندان رسول اکرم(ص) متعلق به همه مسلمانان جهان هستند و عاملی برای ایجاد وحدت و هم‌فکری بین شیعه و سنی محسوب می‌شوند.

 

وی ایام محرم را فرصتی مناسب برای افزایش تعامل و وحدت بین مذاهب شیعه و سنی دانست و گفت: در ایام محرم شیعه و سنی با هم همدل و هم رای باشند و با برادری کارهای انجمن‌های اسلامی را پیش ببرند.

 

 

وی با بیان این‌که تربیت اصلی در سنین جوانی و نوجوانی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مرحله نوجوانی و جوانی در زندگی هر شخصی مهم است، چراکه تربیت صحیح و شکل‌گیری شخصیت فرد در این دوران صورت می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که ایمان باید در سن جوانی و نوجوانی به دست آید، ادامه داد: اگر در سنین نوجوانی افراد تربیت اسلامی شوند و نور ایمان در قلب‌هایشان جای گیرد در سنین بزرگ‌سالی شیطان از گمراه کردن آنان عاجز می‌شود.

 

آیین افتتاح دفاتر انجمن های اسلامی دانش آموزی شهرستان های استان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسؤولان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد./936/پ202/ب3

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به مدیران و مسؤولان آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها و اهداف آموزش و پرورش به جهت اینکه تربیت نسل نوجوان و جوان را بر عهده دارند باید بر اساس نظام و پیشرفت کشور تدوین شود.

 

ارسال نظرات