۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۲۹۱۱۸
امام جمعه نکا:

فرهنگ حسینی رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: با تأسی از فرهنگ حسینی می توان در برابر همه هجمه های دشمنان با اقتدار ایستاد و پیروز شد.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در اجتماع عزاداری دانش آموزان نکایی در جوار قبور دو شهید گمنام با تسلیت ماه پیروزی خون بر شمشیر افزود: آزادگی، ایستادگی در برابر ظلم و استکبار، ایثار، فداکاری برای حفظ اسلام، احیای ارزش های اصیل اسلام ناب محمدی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از درس های مهم عاشورا است.

 

وی با اشاره به سخنان امام راحل  که فرمودند: عاشورا را زنده نگه دارید که با زنده نگهداشتن عاشورا، به کشور شما آسیبی نخواهد رسید، خاطر نشان کرد: همه‌ ما وظیفه داریم که عاشورا و تاسوعا را سنگین و وزین برگزار کنیم.

 

امام جمعه نکا گفت: مداحی‌های پرشور، جمعیت زیاد و سخنرانی های خوب می‌تواند در زنده نگهداشتن قیام حسینی مؤثر باشد که ما هم باید با شعار کربلا آشنا شویم و هم شعور کربلا و باید معرفتی از نوع معرفت امام حسین(ع) و یارانش کسب کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین بیان داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین خطرهای پیش روی جهان اسلام است که باید توجه جدی به این امر شود و این فریضه مهم در جامعه اسلامی ما به درستی انجام شود.

 

وی با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان جامعه است، اظهار داشت: در همه مقاطع پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی ملت ما با تأسی از سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید و رمز بقای ما نیز همچنان که گفته اند سوگواری سیدالشهداء(ع) است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که عاشورا یک فرهنگ عظیم است، یادآور شد: باید فرهنگ عاشورایی به درستی در جامعه تبیین شود تا موفقیت و سعادت حاصل شود.

 

وی با بیان این که  یکی از رموز موجود در این بسته فرهنگی، شناخت خطرها است، افزود: باید بصیرت پیدا کنیم و خطرهای زمان خود را بشناسیم و بدانیم همان گونه که در گذشته و در زمان امام حسین(ع)، خطر وارونه نشان دادن اسلام بود و بنی امیه در صدد آن بودند، امروز نیز این خطر به شیوه ای دیگر وجود دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام، گروه‌های تکفیری مثل داعش را به وجود آوردند تا اسلام را وارونه جلوه دهند، ادامه داد: باید با ولایتمداری و تبعیت محض از رهنمودهای ولی فقیه در این رابطه استوارتر از گذشته وارد شویم و در مقابل خطر بیایستیم.

 

وی با تاکید بر این که با الگوگیری از فرهنگ عاشورا می توان در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به موفقیت دست یافت، ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه بیمناک هستند بنابر این همگان در ترویج این فرهنگ غنی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

گفتنی است، این تجمع عظیم دانش آموزی در نکا  در راستای پاسداشت مقام نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) برگزار شد و  دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم با همراهی مدیران و مربیان خود، بار دیگر در جوار مزار شهدای گمنام با آرمانهای شهدا و امام و شهدای کربلا تجدید بیعت کردند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات