۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۲۹۱۲۹
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

هرگونه عقب نشینی و انفعال گستاخی مستکبران را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) هرگونه عقب نشینی در برابر مستکبران را باعث گستاخ تر شدن آنان توصیف و تاکید کرد: بدون تردید پیام عاشورا استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم است.
حجت الاسلام روانبخش

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تقارن عاشورا و سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: پیام عاشورا مبارزه با استکبار است، این روز به طور واضح روز غلبه امام حسین علیه السلام بر مستکبران عصر خود یا غلبه خون بر شمشیر است.

 

وی اظهار داشت: همان تقابل همیشگی حق و باطل که یکی از نمونه های آن که از روز عاشورا الگو برداری شده بود در روز سیزدهم آبان تجلی یافت.

 

حجت الاسلام قاسم روانبخش اضافه کرد: سیزده آبان روزی است که دانشجویان پیرو حضرت امام خمینی (ره) هیمنه استکبار را شکسته و به جهانیان نشان دادند که با الگوی عاشورا می توان در برابر هر مستکبری ایستاد و آن را به زانو در آورد.

 

وی در توضیح الگو برداری از واقعه عاشورا ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) از قیام امام حسین (ع) نشات گرفته و الگو برداری شده است و حضرت امام نیز بر صدور انقلاب تاکید داشتند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) افزود: الگو برداری از انقلاب امام حسین(ع) تنها کار ما نیست بلکه اکنون با استفاده از این الگو تمامی مردم جهان دریافتند که آمریکا نماد یزید زمان است و مسلمانان در یمن، سوریه، عراق، لبنان، غزه و فسلطین در مقابل آن صف آرایی کردند و در نهایت نیز شکست متوجه جبهه استکبار خواهد بود.

 

حجت الاسلام روانبخش در مقایسه سیاست های کشورهای همسایه و نمایندگان ایران در مذاکرات هسته ای اشاره کرد: همانگونه که شاهدیم اکنون همه دنیا و به خصوص کشورهای همسایه از پیام امام حسین(ع) استفاده می کنند؛ بنابراین امید است مسؤولان جمهوری اسلامی ایران نیز در مذاکرات هسته ای از این الگو استفاده کنند و بدانند عقب نشینی در مقابل دشمنان و مستکبران آنان را یاغی تر خواهد کرد و فعال بودن در برابر آنان به رام شدن آنان خواهد انجامید.

 

این فعال سیاسی یادآورشد: امروز که نمایندگان ما در مقابل مستکبرین آرامش از خود نشان داده اند؛ نشانه هایی از پر رو شدن عوامل استکبار مشاهده می شود که با الگو برداری از قیام عاشورا می توان آنها را خاموش کرد.

 

وی با بیان این که بدون تردید پیام عاشورا استکبار ستیزی است، تصریح کرد: امام حسین(ع) هیچ وقت حاضر به مذاکره با یزید و تسلیم او نشد؛ وقتی برای نخستین بار در روز بیست و هفت رجب یزید امام را برای مذاکره تحت فشار قرار داد امام به هیچ وجه حاضر به تسلیم در برابر یزیدیان نشد و بیست و هشتم رجب مدینه را ترک و مکه را به کانون مبارزه تبدیل کردند.

 

وی ادامه داد: حضرت مسلم نیز به کوفه حرکت کرد و آنجا را نیز به مرکز مبارزه تبدیل کرد و هر چه ابن زیاد فشار آورد امام حسین(ع) حاضر به مذاکره نشد. حتی اطرافیان امام نیز امان نامه های شان را قبول نکردند و هیچکس حاضر به سازش نشد و پایداری و مقاومت تا مرز شهادت را برگزیدند.

 

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) توضیح داد: اگر مواردی از صحبت حضرت سیدالشهدا(ع) با نمایندگان دشمنان ذکر شده نه برای مذاکره و صلح و سازش بلکه برای هدایت آنان بوده که در این میان حر هدایت شد ولی عمر سعد هدایت نیافت./836/ت302/ج

ارسال نظرات