۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۱۵۳
آیت الله حائری شیرازی:

دشمنان ننگ بدحجابی را می خواهند به افتخار تبدیل کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن تصریح کرد: دشمنان ما سعی می کنند که بی‌حجابی را از ننگ بودن به فخر بودن تبدیل کنند که اگر هر نهادی وظیفه خود را در اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر به خوبی انجام دهد همانند قانون بستن کمربند ایمنی این مسأله نیز حل خواهد شد.
درس اخلاق آيت الله حائري شيرازي در مدرسه عالي مطهري - تهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با بیان پیام‌های قیام عاشورا اظهار داشت: حسین بن علی(ع) در امر به معروف و نهی از منکر سر سلسه معروفات و منکرات را انتخاب کرد، سر سلسله معروفات ولایت والی عادل که به ولایه الله والی شده باشد که این اساس معروفات است. نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان افزود: مسأله عفاف یک شکنجه بزرگی برای اهل بیت سید الشهداء(ع) بود که دشمن قصد برداشتن حجاب و پوشش ایشان را داشت که این شکنجه از هر شکنجه و خلاف عدلی برای اهل بیت(ع) سخت تر بود که زینب کبری(س) این شکنجه را به رخ یزید می‌کشید و فرمود «آیا این عدالت است که فرزند آزادشدگان(ابوسفیان) کنیزانش را در پرده نگه داری کند اما خاندان رسول خدا(ص) در معرض دید مردم قرار داشته باشند؟»
 
 
آیت الله حائری شیرازی با تأکید بر الگوگیری از حضرت زینب(س) گفت: هنگامی که عزاداران زینب کبری(س) را الگو قرار دهند؛ بی‌حجابی برایشان بزرگترین شکنجه و حجاب و عفاف برایشان بزرگترین نعمت و رحمت می‌شود.
 

وی تأکید کرد: معروف کردن حجاب و منکر کردن بی‌حجابی از راه فیلم‌های مناسب، کتاب‌های ارزشمند، شعرها و هنرهای زیبا بزرگترین توفیق است که بتوانیم حجاب را مد کرده و رسم کنیم و بی‌حجابی و بی‌عفتی را زشت و نهی نشان دهیم زیرا اگر حجاب معروف شود امرکردن به آن راحت و آسان است و اگر بی حجابی و بی عفتی در جامعه ننگ شود نهی کردن از آن نیز راحت خواهد بود.
 

آیت الله حائری شیرازی با توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن تصریح کرد: دشمنان ما سعی می کنند که بی‌حجابی را از ننگ بودن به فخر بودن تبدیل کنند از این جهت هنرمندان ما وظیفه دارند که آثار بی‌حجابی، شرارت‌ها و جنایاتی که در نتیجه بی عفتی در جامعه واقع می‌شود را به مردم نشان دهند و چه جنایت‌ها و متلاشی شدن خانواده‌ها در نتیجه یک صورت آرایش کرده است و تنها با گفتن عملی نخواهد شد بلکه تهیه فیلم و مستند از این وقایع می‌تواند نقش انذار و هشداری برای جامعه داشته باشد.
 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان به بی‌تفاوتی برخی مسؤولان نسبت به امور فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر هر نهادی وظیفه خود را در اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر به خوبی انجام دهد همانند قانون بستن کمربند ایمنی این مسأله نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان برخی از مسؤولان در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: حجاب نیز همانند قانون بستن کمربند ایمنی از طریق هشدارهای تلویزیون و آثار هنری در قالب تصویر و... بعد از مدتی در جامعه نهادینه خواهد شد و با توجه به اهمیت حجاب و عفاف در محکم شدن بنیان خانواده‌ها می‌توان در جامعه بی حجابی را منکر و حجاب را ارزش کرد.
 

آیت الله حائری شیرازی در ادامه افزود: امام حسین(ع) ولایت الهی را با نشان دادن ولایت خود براصحابش معروف کرد و ولایت ستمگران را با نشان دادن اعمال آنها منکر کرد و زن، بچه و بستگان را به کربلا آورد تا دشمنان هر جنایتی که فکر می‌کنند انجام دهند و بدین وسیله شناسایی شده و مردم از دست آنها نجات پیدا کنند./908/د101/س
ارسال نظرات