۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۱۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

نهضت عاشورا زمینه جهانی شدن اسلام ناب را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که قیام عظیم عاشورا مانع تزلزل پایه های اسلام ناب شد، گفت: اگر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در برابر ظلم و استبداد آن زمان با اقتدار نمی ایستند و نهضت عاشورا شکل نمی گرفت، امروز شاهد گسترش اسلام ناب در جهان نبودیم.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع عزاداری امام حسین(ع) در گرگان اظهار کرد: نقش نهضت عاشورا در تداوم اسلام بی‎بدیل است و در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) دین اسلام را آورده و امام حسین (ع) آن را بقاء بخشیده و با قیام خود به اسلام هویت داده است.

 

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

وی با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود.

  

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که انقلاب ما به برکت محرم و خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنا بر این وظیفه داریم ماه محرم را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر این که نیاز اصلی کشور توجه به آرمان‌ها و عبرت‌های عاشورا است، ادامه داد: سالار شهیدان ذلت را قبول نکرد و خود و خانواده‌اش را فدای اثبات حقانیت دین اسلام کرد و حالا باید این درس‌ها مورد توجه همگان باشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد از عاشورا به عنوان یک الگو و سرمشق برای جامعه جهانی یاد کرد و گفت: بهره گیری از آرمان های عاشورا عامل پیروزی و اقتدار در برابر دشمنان و نظام سلطه خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در دین اشاره کرد و گفت: دشمنان با ترویج برخی خرافات در مجالس عزاداری به دنبال کاهش اثرگذاری این مجالس هستند.

 

حجت الاسلام به رسالت روحانیت در کاهش بدعت و خرافه در دین اشاره کرد و با بیان این که امروز شناخت و تبیین صحیح دین و ارزش های اسلامی رسالت سنگین روحانیت است، تصریح کرد:  مبلغان دینی باید با توانمند سازی خود در جهت پاسخگویی به شبهات دینی گام های مؤثری بردارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که قیام عظیم عاشورا مانع تزلزل پایه های اسلام ناب شد، خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در برابر ظلم و استبداد آن زمان با اقتدار نمی ایستند و نهضت عاشورا شکل نمی گرفت، امروز شاهد گسترش اسلام ناب در جهان نبودیم.

 

وی عزت و عظمت امروز اسلام ناب در جهان را مدیون قیام حسینی دانست و تصریح کرد: نقش مبارزه و نهضت عاشورا نقش کلیدی و ریشه‌ای است و همه ادیان بر این باور است که یزید مظهر فساد است و اگر یزیدیان بر منصب حکومت اسلام باقی می‌ماند فاتحه دین خوانده می‌شد.

 

حجت الاسلام ولی‌نژاد، عزاداری‌های حسینی را یک کار حماسی دانست و بیان‌ داشت: عزاداری یک کار دل است و مبنای عزاداری‌ها استمرار قیام کربلا است و اگر چه امام حسین(ع) بیعت را از یاران خود برداشت اما وفاداری با آقا عبدالله حسین همچنان ادامه دارد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات