۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۲۹۱۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

قیام امام زمان در راستای قیام سید الشهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: انقلاب جهانی امام زمان(ع) از نهضت سید الشهدا(ع) بهره می گیرد، امام زمان(ع) با خون خواهی از سیدالشهدا و انتقام گیری از خون ایشان قیام خود را تکمیل می کنند.
قیام امام زمان در راستای قیام سید الشهدا است

به گزارش خبرنگار،خبرگزاری رسا در مشهد، زهرا حیدری، استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س)، امروز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، عامل اساسی قیام امام حسین(ع) بود.

 

وی اجبار به بیعت با یزید، دعوت مردم کوفه و امر به معروف و نهی از منکر را انگیزه های قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: اگر یزید بیعتی از امام حسین(ع) مطالبه نمی کرد و مردم کوفه نیز دعوتی از امام حسین(ع) به عمل نمی آوردند، امام حسین(ع) باز هم به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام می کردند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: تعداد یاران امام حسین(ع) در ابتدای حرکت بنابر قولی، 200 نفر بود اما عده ای برگشتند و تنها 72 نفر ماندند، امام حسین(ع) می دانستند قیامشان در ظاهر و کوتاه مدت، ناکام می شود، اما در دراز مدت، باعث رسوایی بنی امیه و نابودی بدعتها می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: امام حسین(ع) انگیزه قیام خود را این گونه بیان می کنند:«هرکس فرمانروای ستمگری را ببیند که حرام الهی را حلال می شمارد، پیمان های الهی را می شکند، با سنت پیغمبر او مخالفت می کند و در میان بندگان خدا رفتاری تجاوزگرانه دارد، و با این همه، او با زبان و رفتار، مخالفت خود را با وی ابراز نکند، خداوند او را با آن فرمانروای ستمگر یکجا در آتش می افکند.»

 

حیدری با اشاره به فواید و آثار قیام عاشورا اظهار کرد: بعد از قیام امام حسین(ع) که در سال61هجری قمری اتفاق افتاد، قیام های متعددی اتفاق افتاد، سال 62 قیام مدینه و فاجعه حره، سال 65قیام توابین، سال66قیام مختار، سال122قیام زید بن علی و در حال حاضر نیز قیام انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است که همه نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که انقلاب جهانی امام زمان(ع) از نهضت سید الشهدا(ع) بهره می گیرد، اظهار کرد: امام زمان(ع) با خون خواهی از سیدالشهدا و انتقام گیری از خون امام حسین(ع) قیام خود را تکمیل می کنند. 

 

وی گفت: امام صادق(ع) فرمودند: زمانی که امام حسین(ع) با وضعیت جانسوز به شهادت رسیدند، ملائکه شروع به نوحه سرایی کردند، در همین زمان بود که خداوند سایه ای از امام زمان(ع) را خلق کرد و فرمود از سوی حضرت مهدی(ع) انتقام خون امام حسین(ع) را می گیرم. 

 

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: زمانی که شمر برای حضرت اباالفضل(ع) امان نامه آورد، حضرت عباس(ع) فرمودند: «وای بر تو ای شمر من زنده بمانم و امام حسین(ع) کشته شود. چه درخواستی از من داری، امام خود را تنها بگذارم، خدا لعنتت کند.»

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ما اگر خواسته باشیم حسینی شویم، ابتدا باید ابوالفضلی شویم، حضرت عباس(ع) باب امام حسین(ع) است، از این رو تا ابوالفضلی نشویم، حسینی نمی شویم./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات