۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۲۹۲۰۳
همزمان با شب تاسوعا صورت گرفت؛

حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در شب تاسوعا در مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم حضور یافت و همگام با دیگر عزاداران به سوگواری پرداخت.
 آيت الله هاشمي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پر شور مردم خداجو و حسینی در حسینیه شهدای قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم در دهه نخست محرم هر شب از ساعت 20 با تلاوت قرآن و زیارت عاشورا آغاز می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌ آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت‌الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم در این دهه سخنرانی کردند.


آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نائب رییس مجلس خبرگان رهبری در شب تاسوعا در مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم حضور یافت و همراه با مردم به عزاداری پرداخت.


آیت‌الله استادی در این مراسم طی سخنانی مسأله مهم عاشورا را حمایت از دین دانست و گفت:‌ حضرت عباس(ع) فرمودند: می‌خواهم کشته شوم تا از دین حمایت کنم.


وی با اشاره به سخن امام حسین(ع) هنگام ورود به کربلا مبنی بر این‌که مردم عبد دنیا هستند و دین لقلقه زباشنان شده است، اظهار داشت: تا زندگی افراد برقرار است و ضرر دنیایی ندارند از دین سخن می‌گویند اما وقتی امتحان می‌شوند که به خاطر دین از دنیایشان بگذرند متدینان کم می‌شوند.


سیدرضا تحویلدار مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دهه نخست ماه محرم در حسینیه شهدای قم به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان می‌پردازد./927/پ203/ج

ارسال نظرات