۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۲۰۵

سوگواری شب تاسوعای حسینی در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با عنوان «در سایه سار وفا» بعد از نماز و مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با مرثیه سرائی در مدح و ثنای قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) به عزاداری پرداختند.


عزاداران حسینی در غم شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)، علمدار کربلا حضرت اباالفضل (ع) و شهدای دشت کربلا با سینه زنی و نوحه خوانی اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم حجت الاسلام عبدخدایی، استاد حوزه علمیه گفت: یزید با تبلیغات گسترده، ثروت و اموالی که از بیت‌المال در اختیار داشت خود را جانشین پیامبر صلوات الله علیه  و امیرمومنان می دانست و از طرفی به مشروب‌خواری، قماربازی و سگ‌بازی مشغول بود که نه تنها امیرمومنان نبود بلکه امیرالفاسدان و امیرالفاسقان بود.

 

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود اثبات کردند اسلام چیزی غیر از این است و اگر کشته نمی‌شدند این موضوع به اثبات نمی‌رسید، که یزیدیان جانشین پیامبر(ص) نیستند و شایعه سازی هایی می‌شد که ایشان برای جنگ و خونریزی به میدان آمده است.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروز دشمن به بهانه های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای در مقابل ما ایستاده در حالی که آن چه برای آن‌ها مهم و مورد هدف است اسلام، تشیع و فرهنگ حسینی است.

 

حجت الاسلام عبدخدایی ابراز کرد: آن ها متوجه شده‌اند چیزی که برای مسلمانان عزت می‌آورد و مانع رفتن آن‌ها زیر پرچم استکبار می‌شود؛ مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) است.

 

یاداور می‌شود؛ مراسم شب تاسوعای حسینی افزون بر حرم مطهر رضوی در سایر اماکن مذهبی سطح شهر مشهد برگزار و مشهدالرضا یکپارچه عزادار شهدای دشت کربلا شد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات