۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۲۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

نماز ظهر عاشورا در سراسر آذربایجان غربی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بیشتر مساجد استان برپا می شود.
حجت الاسلام فخري

 

 

حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا با اقتدا به مولایمان امام حسین(ع) هم‌زمان با سراسر کشور در بیشتر مساجد شهری و روستایی استان اقامه می شود.

 

 

وی با بیان این‌که سال گذشته نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در 1200 مسجد شهری و روستایی اقامه شد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از این تعداد پذیرای نمازگزاران و عزاداران حسینی در صفوف نماز ظهر عاشورا باشد.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به تقارن 13 آبان، روز دانش آموز و استکبار ستیزی گفت: بر این اساس مراسم گرامیداشت 13 آبان به صورت تجمعی در تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و سرداران ارومیه برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: تجمع کنندگان با شعارهای انقلابی و حماسی خود بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی ایران که نشأت گرفته از قیام عاشورا است تجدید پیمان کرده و خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان می دهند.

 

وی افزود: در تجمع مردم ارومیه در روز 13 آبان پس از شعارهای « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر انگلیس» ، « هیهات منه ظله» و دیگر شعارهای انقلابی و ضد استکباری قطعنامه قرائت می شود.

 

به گفته حجت الاسلام فخری ادامه داد: نماز ظهر عاشورا نیز در این شهرستان با حضور مردم عزادار و تجمع کنندگان در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه اقامه می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، بیان این مسأله که عزاداری سالار شهیدان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) امسال نیز در ارومیه به مانند سال‌های گذشته خواهد بود، تصریح کرد: به دلیل مخالفت هیأت‌های مذهبی و عدم شرکت آنان در تجمع برای عزاداری روز نهم و دهم محرم امسال نیز تجمع صورت نمی‌گیرد و عزاداری این ایام حزن‌انگیز به شکل سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فخری محل اصلی عزاداری در شهر ارومیه در روزهای نهم و دهم محرم را خیابان‌های امام خمینی(ره) و سرداران و دیگر خیابان‌های منتهی به خیابان امام عنوان کرد.

 

وی در پایان گفت: همزمان با مراسم اصلی در خیابان امام ارومیه، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان نیز شاهد حضور عزاداران جسینی خواهد بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اجرای تعزیه و شبیه خوانی در ارومیه خبر داد و گفت: آتش زدن خیمه ها و همچنین شبیه خوانی از آیین های مرسوم در آذربایجان غربی است که در ارومیه نیز مراسم ویژه ای در میدان امام حسین(ع) ، جنب مسجد مهدی القدم برگزار می شود./936/د101/ب3

ارسال نظرات