۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۲۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

سخت ترین مرحله امتحان الهی قبول ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: ولایت مهم ترین قسمت امتحان خداوند برای سنجش ایمان مردم است که حضرت عباس(ع) در این امتحان به خوبی قبول شد.
حجت الاسلام ميرشفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم کرمان گفت: نباید عزاداری ها به مساجد و محافل محدود شود و مردم تلاش کنند با تظاهرات و عزاداری خیابانی از عمر سعد های زمان اعلام دوری کنند؛ تظاهرات خیابانی ابعاد اجتماعی وسیعی دارد؛ اگر ما در خیابان ندای یا حسین سر ندهیم عده ای امام حسین(ع) را فراموش می کنند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه عده ای از افرادی که منبر و تریبون دستشان است از عزاداری خیابانی خودداری می کنند و عزاداری را فقط سخنرانی و گریه می دانند و خیال می کنند که می خواهند عزاداری اباعبدالله را رونق ببخشند اما با از بین بردن عزاداری خیابانی عزای سید الشهدا را سرکوب می کند.
 
حجت الاسلام میرشفیعی اظهار داشت: دسته های عزاداری که در مراکز مهم کشور های اروپایی در خیابان ها برپا می شود در دنیا شور زیادی را ایجاد می کند؛ وظیفه عمامه به سر ها حضور در عزاداری ها است مانند آیت الله سعیدی که عمامه خود را در می آورد آخر دسته عزاداری حرکت می کرد و اگر یک روحانی کم کاری کند از کم معرفتی او است.
 
وی اظهار داشت: روزگاری علامه سید مهدی بحرالعلوم از منبر آمد پایین، عمامه خود را انداخت و به دسته سینه زنی وارد شد و شروع به عزاداری کرد پس از آن وی گفت که امام زمان (عج) را وسط این دسته دیدم و نتوانستم ساکت بنشینم؛ عزاداری ها باید در خیابان باشد و تلاش شود که مردم آزاری نشود اما به این بهانه نمی توان حرکت دسته های عزاداری را در خیابان ها تعطیل کرد.
 
سخت ترین مرحله امتحان الهی قبول ولایت است
 
این استاد حوزه علمیه قم گفت: هر مؤمنی نسبت به مرتبه ایمان خود امتحان می شود که در مرحله اول ایمان به خداوند و وحدانیت او عامل امتحان است؛ وقتی بنا شد مؤمنان به رسالت پیامبر اقرار کنند عده ای در این امتحان رد شدند و پس از آن سخت ترین مرحله امتحان الهی، ولایت است که پس از حادثه غدیر فقط 8 نفر قبول شدند و بقیه توجه نکردند که با نبود ولایت، رسالت نبی اکرم ناقص خواهد بود و در این امتحان رد شدند.
 
وی ادامه داد: روزی رکن الدوله دیلمی حاکم زمان در بغداد شیعیان و اهل سنت را جمع کرد و گفت اختلافات خود را همین الآن حل کنید که یک دست شیعه یا سنی شوند، شیخ صدوق به نمایندگی از شیعه برای مناظره حاضر شد که عالم سنی از او پرسید طبق عقیده شیعه چگونه ممکن است فقط 8 نفر در امتحان الهی قبول شوند و بقیه مؤمنان مردود شوند.
 
حجت الاسلام میرشفیعی در بیان پاسخ شیخ صدوق به عالم سنی، گفت: حضرت موسی(ع) 10 روز از وعده ای که داده بود تأخیر کرد بنی اسرائیل با این که یقین نداشتند که حضرت موسی از دنیا رفته است همگی گوساله پرست شدند اما رسول خدا از دنیا رفت؛ در طول 750 سال پیامبری حضرت نوح(ع) فقط 35 نفر به وی ایمان آوردند با این وجود اقلیت اهل حق جای تعجبی ندارد.
 
وی ادامه داد: صفات ناشایست که در انسان شعله ور می شود مانع از قبول شدن در امتحانات الهی می شود؛ از ابولهب پرسیدند باور نداری که محمد(ص) پیامبر است گفت بله اما از وقتی ایشان آمده تمام توجه اهل حجاز از من به سمت پیامبر رفته و از شوکت ما کم شده است به همین علت من پیروی نمی کنم.
 
امتیاز حضرت عباس ولایت مداری او است
 
این کارشناس امور دینی اظهار داشت: یکی از علمای اهل سنت گفته بود اگر همه کتب شیعه را به دریا بریزند علمای شیعه توان دارند فروعات مذهب را از کتب اهل سنت اثبات کنند؛ این طور نیست که همه منکرین بی خبر باشند عده بسیاری خبر دارند اما قدرت ندارند قبول کنند؛ امتیاز حضرت عباس حرکت حول محور ولایت است.
 
وی افزود: حضرت عباس از کودکی در دامن ولایت بزرگ شد و مادر او بیش از آن که بی تاب فرزندانش باشد بی تاب امام حسین(ع) بود؛ تمام اندیشه حضرت عباس این بود که بتواند امر ولی خود را اطاعت کند بنابراین وقتی به او امر شد آب بیاورد تلاش فراوان کرد تا مشک آبی به خیمه ها برساند با این که خود نیز تشنه بود اما ترجیح داد زود تر امر ولی را پاسخ دهد./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات