۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۲۹۲۲۳
همزمان با تاسوعای حسینی؛

خراسان شمالی غرق در ماتم و عزا شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با تاسوعای حسینی مراسم های سوگواری و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و یاران باوفایش در جای جای استان خراسان شمالی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
عزاداري تاسوعاي حسيني در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در نهمین روز از ماه محرم، همزمان با سراسر کشور، آیین‌های تاسوعای حسینی با حضور عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) از اقشار مختلف مردم در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

دیشب و امروز جای جای خراسان شمالی شاهد برگزاری مراسم های سوگواری و سینه زنی بود و مردم دوست دار اهل بیت(ع) در شهرها و روستاهای این استان با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در عزای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری کردند.

 

دیشب عزاداران حسینی در قالب هیأت های مذهبی با دسته روی در خیابان های بجنورد به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند و امروز نیز از ساعت هشت صبح دسته روی هیئات مذهبی و عزاداران به سمت مسجد جامع بجنورد آغاز شده است، مسجدی که بر اساس برنامه قرار است ظهر امروز با تجمیع عزاداران و هیأت های عزاداری در این محل مراسم محوری اقامه نماز ظهر تاسوعا برگزار شود.

 

افزون بر این دیشب و امروز بسیاری از مردم دین مدار خراسان شمالی با طبخ غذای نذری و توزیع آن در بین عزاداران حسینی عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند.

 

گزارش ها از دیگر شهرستان های خراسان شمالی نیز حاکی از آن است که دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و زنجیر‌زنی در همه شهرستان های استان به راه افتاده و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) بر مصائب سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش نوحه خوانی و سوگواری می کنند.

 

لازم به یادآوری است از صبح امروز با توجه به حرکت عزاداران حسینی به سمت مسجد جامع بجنورد خیابان های منتهی به مسجد جامع دارای محدودیت ترافیکی هستند.

 

بر اساس اعلام فرماندهی پلیس راهور خراسان شمالی در شب و روز عاشورا نیز  تمامی خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) از جمله خیابان 17 شهریور، شهدا، شهید حسینی معصوم، قلعه عزیز، باغ عزیز و ... با محدودیت ترافیکی مواجه می شوند.

 

فردا همزمان با روز عاشورا قرار است مراسم عزاداری تجمیعی عزاداران حسینی در بجنورد با حضور بیش از 200 هیأت عزاداری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات