۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۲۳۰

مراسم سوگواری تاسوعای حسینی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم و جامعه روحانیت در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد.
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم سوگواری تاسوعای حسینی، امروز با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، جامعه روحانیت و مردم شهرستان آمل در بیت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن حسکری(ع) آمل با بیان این که امروز مزین به حضرت عباس(ع) بوده که اسوه صبر و استقامت است، گفت: این حضرت تسلیم محض فرمان خدا بود که در راه دفاع از امام حسین(ع) و به ثمر نشستن حریت و آزادگی هیچ سستی از خود نشان نداده است.

 

وی با بیان این که حضرت ابوالفضل(ع) استقامت و صبر والایی از خود نشان داده است، بیان داشت: جایگاه صبر در حیات تکوینی و تشریعی و رسیدن به کمال بسیار ارزنده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به قرآن کریم تصریح کرد: در سوره ابراهیم در یک تمثیل ما را به عالم تکوین می برد و از صبر و استقامت تشبیه جالبی دارد.

 

حجت الاسلام براتی، ادامه داد: خداوند منان می فرماید هر درختی ماندگاری نداشته و درخت هایی که ریشه در اعماق زمین ندارند دارای ثبات نخواهند بود و در هنگام وزیدن باد توان ماندگاری ندارند.

 

وی با بیان این که خداوند منان مثالی می زند تا برای همه قابل فهم بوده که باید از آن درس بگیریم، گفت: قرآن دربردارنده معارف گرانقدر و ارزشمندی است که باید به درستی از آن بهره گیری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل، افزود: هرگاه انسان شیعه ای به دنیا می آید برگی به این درخت زیبا افزوده می شود که باید این شجره طیبه روز به روز بر جمعیت آن افزوده شود.

 

حجت الاسلام براتی با اشاره به این که در سوره فتح پنج ویژگی برای پیامبر اکرم و اصحابش بیان شده است، بیان داشت: شدت برخورد با نااهلان و این که در میان خود مهربان بودن از جمله آن ویژگی ها است.

 

وی با بیان این که دائم در حال عبادت بودن و کسب روزی حلال باید مورد توجه باشد، ادامه داد: رضایت خداوند متعال را باید به رضای خلق تشخیص دهیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که هرچه انسان به خدا نزدیک می شود نورانی تر خواهد شد، گفت: ارتباطی میان چهره و روان وجود دارد و هرچه روح و روان پاکیزه تر باشد چهره تغییر می کند و خوش به حال کسانی که چهره های نورانی دارند.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که بدون استقامت و پایداری انسان بزرگ نمی شود، بیان داشت: پیامبر اکرم 23 سال در مکه و مدینه تلاش کرده و محاصره اقتصادی، جنگ نظامی و توهین شده که سختی های بسیاری کشیده است.

 

وی با اشاره به این که نتایج تحمل سختی وجود دو معجزه امام علی(ع) و قرآن شده است، افزود: این دو معجزه ارزشمند در اثر ثبات قدم بوده که کتابی نظیر قرآن وجود نداشته و امام علی(ع) نیز از مقام گرانقدر و والایی برخوردار هستند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات