۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۹۲۴۳
امام جمعه بهشهر:

احیای فریضه امر به معروف موجب تقویت مکارم اخلاق در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را هدف قیام حسینی دانست و گفت: احیاء صحیح این فریضه دینی به حتم مکارم اخلاق در جامعه را افزایش و موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع نیروهای نظامی و انتظامی بهشهر افزود: برنامه های محرم باید در جهت اعتلای ارزش های دینی بوده و باید بر محتوای آیین های عزاداری سید الشهدا(ع) افزوده شود و عزاداری ها بر دانش دینی افراد جامعه بیفزاید.

 

وی اظهار داشت: باید بدانیم که دستگاه تبلیغی ما و دستگاه تبلیغی امام حسین(ع) بسیار قوی‌تر از دستگاه دشمن است، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و باید با بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها در جهت شناساندن مکتب حسینی به جامعه جهانی تلاش کنیم.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: تواضع و عزت از جمله مسائلی است که امام حسین(ع) در صحرای کربلا در این راستا تلاش کردند و باید بدانیم مکتب امام حسین(ع) مکتب منطقه ای نیست و مکتب بین المللی است و به همین دلیل برای ترویج و گسترش آن در عرصه بین المللی تلاش کنیم و بدانیم «هیهات من الذله» از رهنمودهای این امام بزرگوار در صحرای کربلا بوده است.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: نیروهای خدوم و خستگی ناپذیر نظامی و انتظامی نیز در ماه محرم در جهت برقراری نظم و انضباط و امنیت همچون گذشته با همه تلاش وارد شده و در جهت نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر به معنای کامل کلمه تلاش کنند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به اهمیت امنیت شهرستان بیان داشت: باید حضور نیروهای انتظامی در ایام محرم بیشتر و پررنگ تر از هر زمان دیده شود.

 

وی گفت: هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است و اگر اکنون امر خدای تعالی که این فریضه همه امر به معروف و نهی از منکر است اجرا نشود دعای خوبان نیز مستجاب نخواهد شد.

 

حجت الاسلام جباری  ادامه داد: بدون رعایت این فریضه مهم الهی، بازار مکارم کمرنگ و مفاسد افزایش می یابد و بدانیم ما هر چه داریم از محرم است و باید در جهت تبیین این مهم تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) ماهیت ننگین حکومت پلید وقت را به مردم نشان داد، ادامه داد: اکنون همه ما وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده داریم  و باید در ماه محرم موج فرهنگی در جامعه و مساجد ایجاد کرده و در جهت نهادینه کردن ارزش ها و برکات انقلاب در هر لباس و مسؤولیتی که باشیم تلاش کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات