۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۲۴۵

پیام نهضت عاشورا تبیین نقش رهبری در صیانت از اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز گفت: آگاهی از پیام‌ها و عبرت‌های عاشورایی بسیار مهم‌تر از توجه به ظاهر این قیام تاریخی است.
عاشورا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در جمع بانوان عزاداران این شهر اظهار داشت: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که قداست‌گرایی یک امر فراگیر در سراسر جهان است.


وی ادامه داد: هر جامعه، ملّت و طرفداران هر مکتب و مشربی بر اساس گرایش ها و اعتقاداتشان، اموری را مقدس شمرده و برای آن امور حریم و محدوده ای را قائل است، شیعیان با عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت روحیه‌ای ظلم‌ستیز و حق‌طلب را دارا هستند که این روحیه تا قیام آخرالزمان حضرت مهدی(عج) تداوم خواهد داشت.


حضرتی با تأکید بر این‌که آگاهی از پیام‌ها و عبرت‌های عاشورایی بسیار مهم‌تر از توجه به ظاهر این قیام تاریخی است، خاطرنشان کرد: یکی از بنیادی ترین پیام‌های اعتقادی، سیاسی شهدا، حفظ و صیانت از حریم مقدس ولایت و تداوم بخشی جریان غدیر خم با نهضت خونین کربلا است.


عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: یکی دیگر از پیام های حماسه عاشورا تبیین نقش رهبری و امامت در حراست و صیانت از دین و مکتب اسلام است، حادثه عاشورا بیانگر این حقیقت است که اگر هستی و بقا دین به خطر افتد، رهبری حتّی به قیمت فدا کردن جان خود و فرزندانش به میدان خواهد آمد و از خاموش شدن خورشید فروزان دین جلوگیری به عمل خواهد آورد.


رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به درس‌های نهضت حسیتی به بانوان جامعه گفت: از دیگر درس ها و پیام های حماسه جاودانه عاشورا، ارائه الگوی حضور زن مسلمان و متعهد در انجام تکالیف الهی و ترسیم رسالت ایفای نقش زنان در حمایت از دین و رهبری در برابر حکومت ظالم و طاغوت و دفاع از ارزش ها و قداست هاست.


حضرتی در مورد رسالت و ماهیت اصلی قیام و نهضت امام حسین(ع) در مقابله با حکومت ظالمانه معاویه و خلافت فاسد یزید گفت: رسالت اصلی قیام امام حسین(ع) تحقّق و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، در واقع قیام سال 62 هجری برای از بین بردن بزرگترین منکر که همان حکومت شیطانی بنی امیه بوده است.


این استاد دانشگاه با بیان این‌که حکومت فاسد یزید ریشه همه پلیدی ها و ناهنجاری ها جامعه آن دوران بوده است، تصریح کرد: شکل دهی بزرگترین معروف، یعنی تحقّق مدیریت دینی در چارچوب مبانی ارزشی اسلام که ریشه همه فضایل و ارزش هاست، رسالت اصلی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قیام عاشورا بوده است./935/پ203/ب3

ارسال نظرات