۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۲۵۳
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی:

تاسوعا نماد تربیت شدگان حسینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که سازوکار شیعه سازی امام حسین(ع) استفاده از ذکر کثیر است گفت: تاسوعا نماد تربیت شدگانی است که به سبب ذکر کثیر با حسین رفتند و حرکت آنها در تاریخ اسلام جاودانه شد.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني ، معاون آموزش حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز، در مراسم تاسوعای حسینی در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) اهواز با اشاره به قانون استفاده از رحمت خداوند اظهارداشت: قانونی در قرآن کریم وجود دارد که اگر به درستی شناخته و مورد عمل قرار گیرد بسیاری از مسائل معنوی جامعه برطرف خواهد شد.

وی افزود: خداوند شرط استفاده از معامله فضل الهی را در ذکر بسیار عنوان کرده و در قسمت های گوناگون قرآن، نمونه های این ذکر کثیر را افرادی معرفی می کند که در همه حال به یاد خدا بوده و در مواجهه با امتحانات الهی صبور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: قانون تربیتی اسلام این است که اگر کسی خود را به ذکر و ذکر کثیر آراسته کند خداوند خود او را تربیت خواهد کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که سفره نورانی اباعبدالله مصداق ذکر کثیر است بیان داشت: امام حسین(ع) سفره ای برای ما پهن کرده که ساز و کار حضور بر آن ذکر کثیر است؛ کمترین میزان برداشت از این سفره برطرف شدن حاجات و بخشوده شدن گناهان است.

وی به مبنای تربیتی دستگاه سیدالشهدا اشاره کرد و افزود: مبنای دستگاه تربیتی امام حسین(ع) سیستم تحقق ذکر کثیر در امت پیامبر(ص) و در پی آن تربیت موحد و عارف است.

وی تصریح کرد: اگر کسی در فضای زیارت عاشورا وارد شده باشد و با حسین(ع) حرکت کند به عرفان و توحید الهی دست پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با تأکید بر این که عرفان با فکر و ذکر حاصل می شود، گفت: اگر کسی در سیستم تربیتی امام حسین(ع) وارد شد و از ذکر و فکر استفاده کرد به معرفت الهی دست پیدا می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه کشور با بیان این که ساز و کار شیعه سازی امام حسین(ع) استفاده از ذکر کثیر است، گفت: تاسوعا نماد تربیت شدگانی است که به سبب ذکر کثیر با حسین رفتند و حرکت آنها در تاریخ اسلام جاودانه شد./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات