۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۲۵۸

دارالارشاد اردبیل در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

خبرگزاری رسا ـ اجتماع عظیم عزاداران اردبیلی در روز تاسوعای حسینی با وجود برودت هوا برگزار شد.
عزاداري تاسوعاي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، تجمع بزرگ عزاداران اردبیلی در روز تاسوعای حسینی با وجود بارش شدید برف و برودت هوا به شکل گسترده و پرشوری برگزار شد.

 

اجتماع عزاداران در میدان عالی قاپوی اردبیل نمادی از وحدت و همگرایی مسلمانان است و این اجتماع بزرگ نمایش صلابت و انسجام امت اسلامی بوده تا به دشمنان نظام و اسلام نشان دهد که وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شکستنی نیست.

 

در این مراسم عزاداری که با حضور گسترده مردم و به شکل حسینیه بزرگ برگزار می شود، سخنرانان و مداحان با بیان سخنان و شعرهای حماسی در رثای علمدار کربلا به دشمنان شیعیان و مسلمانان گفتند که عاشقان مکتب حسینی هیچگاه سر مقابل ظلم خم نخواهند کرد و همچون علمدار کربلا به ولایت وفادار خواهند بود.

 

بنابر این گزارش، مردم ولایی و عاشق حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل در این روز با ندای لبیک با اباالفضل(ع) با سردار کربلا همنوا شده و عشق و ارادتشان را به ساحت حضرت ابوالفضل(ع) نشان دادند.

 

در مراسم اجتماع عزاداران اردبیل مانند سال های گذشته با نظم و نظامی خاص و با دوری از خرافه پردازی و اعمال بدعت‌های نابجا فلسفه قیام امام حسین(ع) تبیین و فرهنگ عاشورایی در بین مردم ترویج شد.

 

اجتماع عظیم عزاداران اردبیلی در حالی برگزار شد که بارش سنگین برف از صبح امروز شروع شده و دمای هوای استان اردبیل به شدت کاهش یافته است، اما عشق و علاقه مردم اردبیل به حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین (ع) باعث شد تا این اجتماع پرشورتر از سال های قبل برگزار شود.

 

همچنین اجتماع عزاداران اردبیلی که شعارهای لبیک یا حسین و لیبک یا ابوالفضل و هیهات من الذله سر می دادند از شبکه های ملی و بین المللی به صورت زنده پخش شد.

 

گفتنی است، به دلیل تقارن 13 آبان با عاشورای حسینی اجتماع مشابهی با حضور عزاداران حسینی اردبیل با شور و حال خاصی برگزار می شود./937/پ202/ب3

ارسال نظرات