۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۲۶۵
جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه‌ای مطرح کرد؛

مجلس وضعیت بورسیه‌ها در دولت‌های سازندگی و اصلاحات را بررسی کند

خبرگزاری رسا ـ جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی وضعیت بورسیه‌ها در دولت‌های سازندگی و اصلاحات برای تنویر افکار عمومی تأکید کرد.
جمعيت دانشجويان حامي عدالت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی وضعیت بورسیه‌ها در دولت‌های سازندگی و اصلاحات برای تنویر افکار عمومی تأکید کرد.

 

در این نامه همچنین آمده است: لازم است نسبت به بورسیه آقازاده‌ها و یا شیوه پذیرش آنها در دانشگاه‌های داخل و خارج نیز یک بررسی عمیق صورت پذیرد چرا که برخی از اسناد متأثرکننده است.

 

متن کامل این نامه به این شرح است:

 

کمیسیون محترم آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

 

باسلام و ادب

 

همان‌گونه که مستحضرید آموزش عالی کشور و دانشگاه‌ها یکی از نقاط حساس و تأثیر گذار انقلاب اسلامی است، تا جایی که بنیان‌گذار کبیر انقلاب جهانی اسلام حضرت روح الله (رحمه الله علیه) اصلاح جامعه اسلامی را در اصلاح دانشگاه‌ها می‌دانستند.

 

لکن اخیرا مبحثی در خصوص بورسیه‌های غیر قانونی در جامعه مطرح شد که با بررسی دستگاه‌های نظارتی دولت دهم در این خصوص تبرئه شد اما این شبهه همچنان ادامه دارد که آیا دولت‌های سازندگی و اصلاحات نیز مبری از این اتهام هستند یا خیر؟

 

لذا تقاضا می‌شود همچون گذشته با قدرت و دقت بیشتر نسبت به بورسیه‌های این 2 دولت گذشته اقدامی عاجل برای تنویر افکار عمومی به عمل آید، در ضمن لازم است نسبت به بورسیه آقازاده‌ها و یا شیوه پذیرش آنها در دانشگاه‌های داخل و خارج نیز یک بررسی عمیق صورت پذیرد چرا که برخی از اسناد متأثرکننده است.

 

علی ای‌حال دانشگاه آزاد اسلامی نیز مصون نخواهد بود و این جمعیت بصورت موشکافانه و دقیق می‌تواند در این خصوص به مجلس، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه نیز کمک قابل توجهی کند.

 

والسلام

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی

/956/د101/ج

ارسال نظرات