۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۲۹۲۶۸
آیت الله شبستری:

وفای حضرت عباس کمال بصیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به به وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه کربلا و رد امان نامه دشمن، گفت: آن حضرت کمال بصیرت دینی و امام شناسی برای مسلمانان است.
حرم حضرت ابوالفضل العباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز همزمان با تاسوعای حسینی با حضور در احسان سرای هیأت عزاداران امام سجاد(ع) منطقه مارالان تبریز با تقدیر از فعالان این حرکت فرهنگی اظهار داشت: هر کسی دین خدا را کمک کند، خداوند به او ثبات قدم عنایت می کند.

 


وی با بیان این‌که مراتب نصرت در راه خدا لسانی، مالی و جانی است، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با امر به معروف و نهی از منکر و فدای مال و جان خود و خانواده اش به نصرت الهی عمل کرد، امروز فعالان احسان‌سرای امام سجاد نیز با احسان و انفاق، در جهت ترویج دین خدا نصرت می کنند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش گرایش و محبت آزادگان جهان به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: با وجود گذشت 14 قرن از واقعه کربلا، هنوز آزادی‌خواهان، حق طلبان و عدالت‌گرایان سراسر جهان به دنبال الگوگیری و بهره‌مندی از درس آزادگی و ایستادگی امام حسین(ع) هستند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که سید الشهدا (ع) برای زنده نگه داشتن دین، بالاترین مراتب بندگی و نصرت الهی را به نمایش گذاشت، اظهار داشت:‌ براساس مکتب حسین (ع)، وظیفه هر انسان مؤمن و آزاده ای است که در زمان به خطر افتادن دین از جان خود بگذرد، امروز نیز برای دفاع از شعائر اسلامی باید دین خدا را نصرت دهیم.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و تاسوعای حسینی گفت: تاسوعا به ذکر حضرت عباس(ع) زینت یافته است، آن یار وفاداری که برای دفاع از حریم ولایت، از خود گذشت تا دین رسول الله احیا شود.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وفاداری حضرت اباالفضل العباس(ع) در واقعه کربلا و رد امان نامه دشمن، خاطرنشان کرد: سیره آن حضرت الگوی تمام و کمال بصیرت دینی و امام شناسی برای مسلمانان است، ولایت‌مداری و امام‌شناسی را باید از حضرت عباس آموخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات