۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۲۹۲۹۸
امام جمعه شهرضا:

حق محوری و صداقت راز ماندگاری قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: اراده پروردگار بر آن قرار گرفته که علی‌رغم تمام دشمنی ها نام و یاد شهدای کربلا ماندگار باشد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حق‌محوری و صداقت را از رازهای ماندگاری واقعه عاشورا برشمرد و گفت: عمل به حق و صداقت در لحظه لحظه قیام امام حسین(ع) دیده می شود، چنانچه آن حضرت بر مدار حق و برای اقامه سنت‌های حق و با کمال صراحت و صداقت اقدام به قیام کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به تهاجم گسترده دشمن علیه اعتقادات شیعه تأکید کرد: در ایام محرم تمام تلاش‌های دشمن در تهاجم فرهنگی ناکام می ماند و این به واسطه شور و اشتیاق مردم در حضور در مراسم‌های عزاداری است.

 

امام جمعه شهرضا همچنین اقامه نماز را علت اصلی بعثت انبیا و به ویژه قیام عاشورا دانست و عنوان کرد: این که حضرت ابراهیم(ع) زن و فرزند خود را در بیابان رها می کند و یا امام حسین(ع) در اوج مظلومیت به شهادت می رسد، به علت تلاشی است که برای اقامه نماز انجام می دادند.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود جامعیت را از جمله ویژگی‌های برجسته قیام عاشورا برشمرد و گفت: در این قیام تمامی اقشار اجتماع و تمامی سنین حضور داشتند و این مسأله سبب اقبال عمومی به این واقعه تاریخی شده است.

 

وی تصریح کرد: قیام عاشورا نماد مقابله فضائل خیر و شر است از این رو می‌بینیم که امام حسین(ع) حتی افراد حر را سیراب می کنند اما در مقابل انواع هتک حرمت‌ها و تهاجمات به اهل بیت آن حضرت انجام می شود./939/ت303/ب3

ارسال نظرات