۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۹۳۰۶
حجت‌الاسلام جوادی:

توسل به امام حسین عین توحید است

خبرگزاری رسا ـ سخنران هیأت فاطمیون قم با بیان این که وهابیت توسل به اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند، در حالی که خدا به پیامبر(ص) می‌فرماید خود مردم نمی‌توانند نزد من بیایند و سؤال کنند باید نزد تو بیایند، ابراز داشت: اراده پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در طول خداوند است به همین دلیل رجوع به این بزرگواران شرک نیست، عین توحید است.
حجت الاسلام عليرضا جوادي،رييس مرکز آموزش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا جوادی رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم شب عاشورای هیأت فاطمیون با اشاره به این که اعتقاد به توحید یکی از اصول دین اسلام است، اظهار داشت: مسلمان بدون توحید از اسلام خارج است؛ همه ما معتقدیم هرچه در عالم هست از خداوند است و به او می رسد؛ هرکس هرچه دارد بالعرض است.

وی افزود: اگر به نبوت پیامبر(ص)معتقدیم به این دلیل است که ایشان فرستاده خداوند است و اگر ایشان را اطاعت می کنیم به این دلیل است که خداوند به ما دستور داده است«أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُوْلِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ»پس کسی با اطاعت از پیامبر(ص)از اطاعت خدا برنگشته است.

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به جانشینی امیرمؤمنان(ع) پس از پیامبر(ص) گفت: علی(ع)نیز منتخب خداوند متعال است و به همین دلیل ما از ایشان نیز تبعیت و اطاعت می کنیم؛ اهل تسنن می گویند پیامبر(ص) را خدا انتخاب کرد اما از ایشان به بعد مردم انتخاب می کنند.

حجت الاسلام جوادی به روایتی در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: بزرگان قبیله ای نزد پیامبر(ص) آمدند و گفتند اگر قول بدهی که پس از تو ما جانشین باشیم، تو را در انجام رسالتت کمک می کنیم، رسول خدا(ص) در پاسخ گفت این مسأله دست من نیست بلکه خدا باید جانشین را انتخاب کند.

ائمه اطهار(ع)همگی منتخب خدا هستند

وی امامان پس از حضرت علی(ع) را نیز منتخب خداوند دانست و گفت: وقتی این سلسله در نهایت متصل به خدا شود یعنی توحید بنابراین اطاعت و توسل به این بزرگواران چون دستور خداوند است می شود توحید؛ برخی نمی فهمند مفهوم توسل ما چیست و آیات شرک را به این عمل ما نسبت می دهند.

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: یک وهابی از من پرسید مگر خدا ناتوان است چرا برای عرض حاجت مستقیم سراغ خداوند نمی روی؟ من در پاسخ گفتم مگر خدا ناتوان بود از این که مستقیما فرشته ای بفرستد و مستقیم دینم را از خودش دریافت کنم؛ این قاعده کار خدا است که از همان طریق که دینش را فرا می گیرم در امور دیگر نیز به این بزرگواران مراجعه کنیم.

حجت الاسلام جوادی با بیان آیه«وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا»گفت: خداوند خودش مسیر را به ما نشان می دهد یعنی اگر کسی ظلم به خودش کرد باید نزد پیامبر(ص)بیایند و او برایشان استغفار کند تا خدا ببخشد؛ آمدن به جلسات توسل اهل بیت(ع) نیز دستور خداوند است.

وی آیه«إِذَا سَأَلَک عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ»را خواند و ابراز داشت: خدا به پیامبر(ص)می فرماید خود مردم نمی توانند نزد من بیایند و سؤال کنند باید نزد تو بیایند؛ اراده پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در طول خداوند است به همین دلیل رجوع به این بزرگواران شرک نیست، عین توحید است.

موحد بودن انسان باید در همه عرصه زندگی اش ملموس باشد

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تعریف انسان موحد گفت: موحد کسی است که همه حرکات، سکنات، حبّ و بغضش برای خدا باشد؛ اگر پدر، مادر، برادر و همسرم را دوست دارم به این دلیل است که خداوند فرموده پس این محبت ها نیز عین توحید است؛ این معنای موحد بودن است، نه این که به زبان بگویی موحد هستم اما در زندگی هرچیزی غیر از الله دیده شود.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: کسی که از سرچشمه توحید جدا شد دیگر باید منتظر هر اتفاقی باشد، عزت و ذلت را خداوند می دهد«تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ»، بخاطر خوشامد دیگران خلاف شرع نکن زیرا او هم فقیری مثل تو است«أَنتُمُ الْفُقَرَاء»فقر در عربی یعنی کسی که فلج است و نمی تواند روی پای خودش بایستد؛ اگر با خدا باشید کم نمی آورید.

وی به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: خیلی از ما مسلمانان خدا را قبول داریم اما به خداوندی اش مشکوک هستم؛ خداوند قول داده است«مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ»اگر رعایت تقوا کنی خداوند برای تو کم نمی گذارد، از جایی گره ات را باز می کند که خودت فکرش را نمی کردی.

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: اگر نتوانسته ای ازدواج کنی، وضع مالی ات بد شده است، بی تقوایی نکن و از راه خدا منحرف نشو تا ببینی خدا در مقابل برایت چه می کند؛ اگر نیمه شب ها در خانه خداوند بروی او تو را محبوب قلب هایت می کند، خداوند اگر بخواهد خیلی کارها می تواند انجام دهد.

هرگاه گره به کارتان افتاد در خانه امام حسین(ع)بروید

حجت الاسلام جوادی گفت: اگر گره به کارتان خود بروید در خانه امام حسین(ع) آنها همه کاری از دستشان بر می آید، خداوند به ما یاد داده که نزد این بزرگواران برویم؛ اگر توحیدی نگاه کردی و همه چیز را خدایی دیدی زاویه دیدت با بقیه فرق خواهد کرد؛ یک چیزهایی از دید دیگران بد است اما از سوی خدا زیبا است به همین دلیل حضرت زینب فرمود«ما رأیت الاّ جمیلا».

وی با اشاره این فراز از زیارت عاشورا«اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى»خاطرنشان کرد: به خدا می گوییم که ممنون تو هستیم از این که مصیبتی به ما دادی که بزرگتر آن وجود ندارد.

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این که خانواده امیرمؤمنان(ع)سه شب افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر دادند، گفت: به لحاظ مالی سه قرص نانی که در سه شب داده اند چیز قابل توجهی نمی شود؛ حضرت وقتی نان را می داد فرمود ما جزایی از شما نمی خواهیم در راه خدا اینها را می دهیم؛ خدا 17 پاداش بهشتی به این خانواده می دهد، خداوند با کمیت کار ندارد با کیفیت کار دارد.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به آیه«إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ»ابراز داشت: در روایت داریم«وجه الله»ائمه اطهار(ع)هستند؛ یعنی حضرت علی(ع)منظورشان از این عبارت امام حسن(ع) و امام حسین(ع)است اگر غیر این بود می فرمود برای خدا نه برای وجه خدا؛ در قبال کاری که ایشان به خاطر حسنین(ع) انجام دادند، خداوند چنین اجری به آنها داد.

کاری که برای خدا باشد مانند عاشورا ماندگار می شود

وی با بیان این که در طول تاریخ جنگ های بسیاری اتفاق افتاده است، گفت: بسیاری از اینها از یاد رفته اند اما واقعه عاشورا که در نصف روز انجام شده است تا روز قیامت برایش عزاداری می کنند؛ اگر کار برای خدا باشد اینطور می شود.

رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار داشت: معاویه و یزید سالیان سال در شام جنایت کردند، امروز شما بروید سوریه و بپرسید قبر اینها کجاست هیچ کس نمی داند اما وقتی سراغ بچه سه ساله امام حسین(ع) و شش ماهه اش را می گیری همه خبر دارند، متصل به خدا باشی این طور می شود؛ خدا می داند چه کند که کاری که برای او کردی را هیچ کس فراموش نکند.

حجت الاسلام جوادی با تأکید بر این که در همه حال با خدا باشید، بیان کرد: کسی با گناه و معصیت خدا به جایی نمی رسد؛ در هر خانه ای نوکری کنید ذلیل می شوید اما وقتی در خانه اهل بیت(ع)نوکری کنید به شما عزت می دهند؛ انسان به این کار افتخار می کند و می گوید روی اعلامیه ترحیم من بنویسید که نوکر امام حسین(ع) است./928/پ201/ی

ارسال نظرات