۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۲۲۹۳۰۹
حجت الاسلام جوادی آملی:

نهضت حسینی الهام بخش حرکت های عدالت خواهانه در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که نهضت حسینی الهام بخش حرکت های عدالت خواهانه در جهان است، گفت: نهضت حسینی حقیقتی الهی و ملکوتی بوده که الهام بخش همه حرکت های عدالت خواهانه و حق طلبانه در سراسر جهان شده است.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، شب گذشته در سلسله نشست های با موضوع پیام عاشورا در جهان معاصر که در امام زاده معصوم(ع) تکیه آملی برگزار می شود، گفت: محرم سال 61 هجری مبدا بزرگ ترین حماسه و آغاز جریانی عظیم و الهی علیه کفر، بیدادگری و ظلم بود و تا روز قیامت این سیل خروشان ادامه دارد تا بنیان استبداد را در هم کوبیده و پایه های عدل و داد را مستقر سازد.

 

وی با بیان این این که در یکی از مواقف امام حسین(ع) بیانی بسیار عمیق که سراسر شجاعت بوده را از خود به یادگار گذاشته است، بیان داشت: امام حسین(ع) فرمود آیا من را از شهادت می ترسانید و می پندارید ما خاندانی هستیم که از مرگ هراسی داریم و حداکثر بتوانید قتل مرا تضمین کنید اما اندیشه، روح و باطن من را هرگز نمی توانید نابود کنید که این حقیقت همواره تابناک می ماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که آن مرگی که در راه عزت انسانی بوده مورد استقبال امام حسین(ع) است، تصریح کرد: قصه قتل و کشتن جز در ظاهر بدن انسان چیز دیگری به همراه ندارد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: امام حسین(ع) هراسی از مرگ نداشته است و این که ملاحظه می کنیم در ایران و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی صدای سرور و سالار شهیدان و جریان کربلای آن حضرت دارد مسیر روشنی را طی می کند و جهان آشنا به عظمت امام می شود برای آن بوده که اراده الهی است تا نهضت را ایجاد و در حفظ و صیانت نگاه داشته و اراده حضرت حق در انتشار راستین این مکتب است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که جریان کربلا و نهضت امام حسین(ع) یک حقیقت آزاد، مطلق و بدون وابستگی به گروهی است، بیان داشت: امام حسین(ع) برای آزادی دین و حریت جوامع بشری قیام کرد تا دین را اصلاح کرده و معروف را به جهانیان معرفی و منکر را به همه انسان ها بشناساند.

 

وی با بیان این که نهضت حسینی به جریان، گروه و طایفه ای وابسته نیست، تصریح کرد: این نهضت می تواند همه انسان ها را به عنوان مخاطب خود داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نهضت حسینی الهام بخش حرکت های عدالت خواهانه در جهان است، گفت: نهضت حسینی حقیقتی الهی و ملکوتی بوده که الهام بخش همه حرکت های عدالت خواهانه و حق طلبانه در سراسر جهان است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: از جمله آموزه های وحیانی که در سراسر دین منتشر بوده و در نهضت حسینی آشکار شده مسأله امربه معروف و نهی از منکر است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: در فرهنگ دینی ما به صورت گسترده و توسعه یافته همه انسان ها پیش به این امر تعهد و تکلیف دارند که به عنوان واجب الهی معرفی شده است.

 

وی گفت: امربه معروف و نهی از منکر غیر از یک توصیه، عبادتی است که انسان باید قصد قربت کرده و زمانی که زمینه هایش مهیا بوده آن را انجام دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: جامعه باید نسبت به معروف شناخت پیدا کرده و حقیقت معروف را بداند و هر آن چه عقل و نقل شایسته بداند معروف است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات