۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۲۹۳۱۲
استاد حوزه علمیه:

دنیا دوستی سبب دوری از دین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دنیا پرستی سبب دروی انسان ها از دین می‌شود، گفت: اگر مسلمانان معاد و قدرت الهی در روز قیامت را به خوبی درک می‌کردند نمی‌گذاشتند امام حسین(ع) به شهادت برسد.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام کاردان استاد حوزه علمیه در عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا که در مصلای بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در ادامه بحث معاد از روزهای پیش گفت: در قیامت کوه هایی با این همه عظمت که به عنوان میخ زمین را نگهداری می‌کنند با قدرت الهی به حرکت درآمده، سست شده، در هم کوبیده، به صورت توده‌های شن درآمده و با فشار زیاد به صورت پبنه زده شده تبدیل می‌شود.

 

وی افزود: کوه ها در اثر تکانهای شدید به شکل گرد و غبار پرداکنده شده و سرانجام از صفحه زمین محو می‌شوند و از کوه ها فقط سراب باقی می‌ماند.

 

حجت الاسلام کاردان با اشاره به‌ این‌که در قیامت زمین تغییر پیدا می‌کند و انسانها به صورت فشرده در کنار هم قرار می‌گیرند، عنوان کرد: علامه طباطبایی می‌فرماید: در قیامت همه چیز برای محاکمه الهی برای همه موجودات محیا می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که قیامت به قدری پیچیده است که در ذهن انسان نمی‌تواند بگنجد، گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند زمین از نور ماه و خورشید بی‌نیاز می‌شود این مساله را برخی از انسانها می‌توانند در ذهن خود تصور کنند اما ذهن انسان نمی‌تواند عظمت روز قیامت را درک کند.

 

وی با اشاره به این‌که در روز قیامت قدرت الهی آسمانها و زمین و منظومه‌ها و غیره همه را همانند طومار در هم می‌پیچد، اظهار داشت: اگر همه ما انسانها به قدرت الهی در روز قیامت تفکر کنیم باید از این قدرت بترسیم و طوری رفتار کنیم که خداوند با مهربانی و عطوفت با ما رفتار کند.

 

حجت‌الاسلام کاردان افزود: امام صادق(ع) درباره قدرت الهی در روز قیامت فرمودند: قدرت خداوند در روز قیامت به نمایش گذاشته می‌شود زمانی که ماه، خورشید، ستاره‌ها و ذره‌ها طوری کنار هم قرار می‌گیرند که گویا طوماری درهم پیچیده است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان با مرگ به عدم حیات نمی‌رسد بلکه زندگی جدیدی را در آخرت آغاز می‌کند، ظلمت شب عدم نور نیست بلکه شب مانند پوستی از روی روز برداشته می‌شود با مرگ نیز انسان از این دنیا به آخرت منتقل می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس آنچه قرآن فرموده در این دنیا خورشید در راهی که برای آن انتخاب شده با سرعت حرکت می‌کند و ماه که به دور زمین می‌چرخد حالتهایی را برای آن قرار داده شده و هرگز سزوار نیست که خورشید به ماه برسد اما در قیامت آسمانها به هم پیچیده و خورشید و ماه در کنار هم جمع شده به گونه‌ای که چشم انسان به آن خیره می‌شود.

 

حجت الاسلام کاردان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان معاد و قدرت الهی در روز قیامت را به خوبی درک می‌کردند نمی‌گذاشتند امام حسین(ع) به شهادت برسد و خطاب آنها بفرماید: باید فاتحه اسلام را خواند زیرا اسلام مبتلا به حاکمی شده که تمام انسانیت خود را از دست داده است، شدت وابستگی امت اسلام به دنیا سبب دور شدن دین از زندگی آنها شده است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات