۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۲۹۳۲۰
رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه ‌کاشان:

مهم ترین اصل و اصول دین ولایت و ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا‌‌ ـ رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: سوگ نامه عاشورا را باید در حادثه کربلا پیدا کرد و اگر بخواهیم حادثه کربلا را پیدا کنیم باید در نوشتار و سخنان حسین جستجو کنیم.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام منصور فرجی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان صبح امروز در دعای زیارت عاشورا ‹‹ روضه خورشید›› در ورزشگاه تختی کاشان گفت: حادثه کربلا حادثه ماندگار درتاریخ بشریت و تاریخ اسلام است.

 

وی امامت را جایگاه رفیعی خواند و گفت: این جایگاه به قدری رفیع است که تمام اعمال آنها در طول زندگی شان وابسته به برپاداشتن امامت است.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: اگر کسی یکصد سال عبادت کند به قدری که ابروهایش سفید شود اما ولایت امیرالمومنین علی(ع) را نداشته باشد هیچ ارج و پاداشی نخواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه کاشان ولایت را مبنای دین دانست و تأکیدکرد: مهم ترین اصل و اصول دین ولایت و ولایت پذیری است که هرکس ولایت نداشته باشد دین ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی و آسیب هایی که بر دین وارد می شود، گفت: دین داشتن کافی نیست، شناخت عواملی که به دین ضربه می زند و گاهی به نام دین به دین ضربه زده می شود مهم است.  

 

به گفته وی در عاشورا نیز فتنه عمرسعد با نام اسلام با عنوان این که امام حسین(ع) خارجی است و از دین خارج شده است به لشکر خودش دستور داد تا بر امام حسین بتازند که در این جنگ هم خدا و هم پاداش و هم اجر دارید.

 

حجت الاسلام فرجی یاد آورشد: در هر جنگی بعد از این که لشکر مقابل مغلوب شد جنگ به پایان می رسد اما عاشورا تنها جنگی است که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین و یارانش جنگ دیگری آغاز شد و با نیزه حمله کردند، سنگ زدند، چو ب زدند و برخی که توان کمتری داشتند با عصای خود حمله می کردند.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان تأکید کرد: انحراف فقط در کربلا نیست بلکه توجیه گناهان در زندگی انسان ها با نام دین، آسیب هایی است که به دین وارد می شود.  

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به نامه امام حسین(ع) به برادرش محمد حنفیه که من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم گفت: امام حسین در این نامه می گوید دین سرجایش باقی است و آسیب نمی بیند اما چون امت اسلام از مسیر جدمان پیامبرخارج شده اند و یزید را خلیفه و جانشین پیامبر می‌دانند چنین جامعه ای یک جامعه آرمانی و ولایی نیست و هرچیزی می تواند براین جامعه تأثیرگذار باشد لذا امروز باید از دین و کیان دین دفاع کرد و امت را در مسیر اصلاح قرارداد.

 

به گفته وی امر به معروف و نهی از منکر آگاهی دادن به جامعه است و اگر هر فرد خطاکاری متوجه نتیجه و عاقبت خطای خود باشد مرتکب خطا نخواهد شد و آسیب اجتماعی را نخواهد پذیرفت.

 

حجت الاسلام فرجی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را آگاهی بخشی به جامعه و اصلاح جامعه دانست و یاد آورشد: اگر آسیبی در جامعه دیده شد تذکر دادن و آگاهی دادن وظیفه و تکلیف همه است تا از افزایش آسیب های اجتماعی در آینده کاسته شود. 

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: فلسفه کربلا و عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است و این دستوری است که امام حسین برای ما صادرکرده است تا هر فردی در حد توان به این فریضه واجب توجه داشته باشد.

 

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر همیشه و در همه جا و به اندازه ای که بتواند فساد در جامعه آسیب پذیری را که به نام دین آسیب وارد می کنند را برطرف کند بر همه واجب است.

 

 حجت الاسلام فرجی  با اشاره به این که دین اسلام دین کاملی است که هر آنچه مورد نیاز بشریت است را پاسخگو است، یادآورشد: دین اسلام دین استدلالی و عقلانیت است که حتی فقهای ما دین را با عقلانیت بعد از کتاب و روایات به عقل مراجعه می کنند ضمن این که در اصول فقه نیز تمام دستورات برمبنای حق است.

 

لازم به توضیح است، زیارت عاشورا ‹‹روضه خورشید›› برای دومین سال متوالی صبح های دهه اول ماه محرم توسط مجموعه تربیتی فرهنگی ثقلین‌کاشان در راستای چشم انداز 20 ساله مجموعه با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان، شهرداری، سازمان رفاهی تفریحی، سازمان اتوبوسرانی و اداره ورزش و جوانان کاشان در ورزشگاه تختی کاشان برگزار می شود. /1307/پ201/ب

ارسال نظرات