۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۳۲۷
به یاد آخرین نماز امام حسین؛

نماز ظهر عاشورا در زنجان اقامه شد

خبرگزاری رسا ـ نماز ظهر عاشورا در زنجان به امامت نماینده ولی فقیه در زنجان و با حضور پرشور مردم به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در کربلا اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، نماز ظهر عاشورا امروز در زنجان به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان و با حضور پرشور و با شکوه مردم در میدان انقلاب زنجان به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) اقامه شد.

 

بر اساس این گزارش، چند سالی است که سنت حسنه اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در کشور پایه گذاری شده است که استان زنجان نیز از جمله نخستین استان هایی بود که این سنت حسنه را که گوشه ای از شعور حسینی است به شور عاشورایی خود افزود تا در این مرحله نیز جزء اولین ها باشد.

 

مردم در صفوف فشرده در هوای سرد زنجان و در حالی که برف نیز نم نم در حال باریدن بود، به نماز ایستادند تا به همه اعلام کنند زنجان، شهر شور و شعور حسینی افزون بر اقامه عزا برای سالار شهیدان و علمدار کربلا در عمل و در نماز نیز به ایشان تأسی کرده و نماز را که یکی از مهم ترین سفارشات آن امام همام بود با شکوه خاصی به پا می دارند.

 

گفتنی است، افزون بر میدان انقلاب زنجان، در چندین نقطه و مسجد دیگر نیز نماز ظهر عاشورا با حضور حداکثری مردم برگزار شد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات