۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۲۹۳۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

وظیفه حکومت اسلامی تحقق شرایط بندگی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی گفت: بزرگ ترین حق انسان ها حق بندگی است و وظیفه جامعه اسلامی فراهم کردن شرایط بندگی است.
حجت الاسلام غلامرضا مهدوي استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامرضا مهدوی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری ظهر عاشورا مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: مسأله امامت ادامه توحید و همانطور توحید اساس دعوت انبیا بوده و بسیار حساس است امامت هم چون ادامه توحید است همین حساسیت را دارد.

 

وی با اشاره به این که امام معصوم ولی مطلق الهی است، ادامه داد: در قرآن تأکید شده به خدا و رسولش و نوری که نازل شده ایمان آورید؛ شخصی از امام باقر(ع) پرسید منظور از این نور چیست که امام باقر(ع) با قسم فرمودند این نوری که خداوند آن را نازل کرده است ائمه معصومین هستند و همچنین این نور در قلوب اهل ایمان از خورشید روشن تر است.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اول مخلوق در عالم حضرات معصومین هستند و طبق گفته رسول اکرم اولین چیزی که خداوند خلق کرد نور ایشان بود؛ قبل از این که ائمه به دنیا بیایند در عالم ارواح نور بودند و پس از آن در بدن های این دنیا قرار گرفتند.

 

وی اظهار داشت: خداوند متعال رب و پرودگار ما است و بنابراین ولی ما نیز هست و وقتی امام معصوم ولی ما می شوند شدت تسلیم آن ها در برابر خداوند بسیار بیشتر از سایر بندگان است بنابراین باید ولی مراتب پایین تر خود بشوند؛ ولی فقیه هم حکم امام را دارد و پیروی از او لازم است هر چند معصوم از خطا نباشد معصوم از گناه که هست و خطاهای او هم با کمک معصومین به حداقل می رسد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسانی تسلیم خداوند بود مؤمن است اما ایمان مراتب دارد و کم ترین مرتبه آن ایمان ظاهری است؛ اساس عالم اطاعت خداوند است و باید این اتفاق بیفتد و انسان با اطاعت خداوند رشد می کند و انسانی که زیر بار دستورات خداوند نمی رود سقوط می کند؛ مشیت خداوند بر این است که با اختیار خود به سعادت برسد.

 

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: انسان اختیار دارد و می تواند بر سر دوراهی یک راه را انتخاب کند اما اختیار نبی اکرم بر اختیار مؤمنان درباره خود مؤمنان اولویت دارد زیرا کسی دستور می دهد که از طرف خداوند نبی قرار گرفته است و خداوند بر انسان ارجحیت دارد.

 

وی ادامه اظهار داشت: ائمه معصومین بالاترین مرتبه تسلیم در مقابل خداوند متعال را دارا هستند و به همین علت ولی ما از طرف خداوند شده اند و وقتی ما خودمان در اختیار آن ها قرار بدهیم انگار در اختیار خدا قرار گرفتیم و همچنین ائمه نیز امانت دار خوبی هستند و ما را به جای خوبی می رسانند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که اساس خلقت بر عبادت خداوند است، گفت: امام معصوم سرپرست حرکت عالم هستی به سمت عبادت است و اقدام سیدالشهدا برای محقق شدن بندگی خداوند متعال است بنابراین وقتی به حضرت می گویند اباعبدالله یعنی هر شخصی بندگی کرده است مدیون امام حسین(ع) است.

 

نماینده سابق طلاب کرمان در مجمع نمایندگان طلاب، گفت: نقشه جامعی از طرف خداوند برای تحقق بندگی و ظهور حضرت مهدی وجود دارد که هر نبی و امام معصومی گوشه ای از این نقشه را به عهده دارد و تفاوت اقدامات آن ها در راستای همین نقشه است؛ ولی فقیه در دوره غیبت پرچم دار بندگی خداوند در زمان غیبت است زیرا بنا نیست با غیبت بساط بندگی تعطیل شود.

 

وی اظهار داشت: متأسفانه با حاکمیت و مانع تراشی اصحاب کفر دست ولی فقیه بسیار بسته است اما وجود او لازم است؛ امید ما به ظهور حضرت مهدی حقیقت دارد و روزی به واقعیت می پیوندد؛

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: حضور ما در جلسات عزاداری باعث خواهد شد جامعه به سمت تحقق بندگی حرکت کند؛ زمانی گناهان در یک جامعه رواج یافت و معصیت های اجتماعی صورت گرفت عصر ظهور را به تأخیر می اندازند زیرا در عصر ظهور باید ولایت کفار از بین رفته و ولایت خداوند جای آن را بگیرد.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) گفت: وقتی ما ولایت الهی را قبول کردیم نباید راحت بنشینیم که در زمان حاضر ولایت طاغوت را در جهان حاکم ببینیم؛ سلامت و صلح جهان با از بین رفتن استکبار تحقق خواهد یافت و ما نیز باید در این راستا تلاش کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان این که بعضی ها با شعار حق خواهی از مردم قصد حقه بازی دارند، گفت: بزرگ ترین حقی که ما داریم حق بندگی است و وظیفه جامعه اسلامی از قانون گذاری تا اجرای آن باید برای بندگی بیشتر شرایط بهتری فراهم کند./9704/پ201/ب

ارسال نظرات