۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۳۳۳
عضو خبرگان رهبری:

اخلاص، رمز تقرب به سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام کازرونی گفت: اگر کسی می‌خواهد در مسیر حسین بن علی (ع) ثبات قدم داشته باشد باید ببینند ایشان، یاران و اصحابشان در چه خطی حرکت کرده‌اند و در آن مسیر حرکت کند؛ تنها عامل شفاعت امام حسین (ع) در روز محشر، مراقبت انسان در این دنیا است.
حجت الاسلام و المسلمين محسن کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی عضو خبرگان رهبری، امروز در مراسم ظهر عاشورا در رواق امام خمینی بارگاه منور رضوی به بیان خصوصیات فرد شیعه در کلام امام صادق (ع) پرداخت و گفت: امام صادق (ع) در خصوص شناخت شیعیان با توجه به رفتارشان می‌فرمایند: «شیعیان ما کسانی هستند که در هنگام نماز، مراقبت از نمازشان زیاد باشد».

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) زیر تیر باران دشمن به نماز اهمیت می‌دهد، چند نفر را برای مراقبت قرار می‌دهد تا نماز خوانده شود؛ کسانی که برای نماز خود اهمیت قائل هستند و از آن محافظت می‌کنند از شیعیان اهل‌بیت (ع) هستند.

 

این استاد حوزه علمیه، دیگر خصوصیت دست‌گیری از نیازمندان دانست و بیان داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «ببینید آن فرد در کنار دارایی خود با برادران دینی‌اش چگونه رفتار می‌کند»؛ می‌دانید برخی‌ها چه ثروت‌های نجومی در کشور دارند اما حاضر نیستند کمک بکنند؛ امام صادق فرمود این‌ها شیعیان ما نیستند.

 

وی با تأکید بر این‌که کسی که اگر به او بگویند برای ازدواج چند دختر کمک کند و او دریغ می‌کند، شیعه ائمه (ع) نیست، بیان داشت: سید جواد عاملی که کتاب فقهی او کتاب «مفتاح الکرامه» است، شاگرد علامه سید مهدی بحرالعلوم بود؛ نقل می‌کند شبی سید بحرالعلوم فردی را دنبال من فرستاد و گفت تو از خدا نمی‌ترسی؟ حیا نمی‌کنی که همسایه‌ات چند شب است گرسنه خوابیده؟ سید جواد عاملی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و پاسخ می‌گیرد که چون خبر نداری چنین با تو صحبت می‌کنم، اگر خبر داشتی که مسلمان نبودی.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ثبات قدم، دیگر شاخصه یک شیعه است، اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد در مسیر حسین بن علی ثبات قدم داشته باشد باید ببینند ایشان، یاران و اصحابشان در چه خطی حرکت کرده‌اند و در آن مسیر حرکت کند؛ تنها عامل شفاعت امام حسین در روز محشر، مراقبت انسان در این دنیا است.

 

وی، اخلاص را رمز تقرب نزد حسین بن علی (ع) دانست و اضافه کرد: اخلاص یعنی عزاداری، عبادت و زیارت او خالص باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: محبت اباعبدالله (ع) در دل شما موج می‌زند که امروز چنین صحنه‌هایی را در مشهد و سراسر ایران رقم‌زده‌اید، شما محبت حسینی را در دل دارید که محبتش در دل پیامبر (ص) نیز موج می‌زد؛ ما در این امر به پیامبر اکرم (ص) تأسی کرده‌ایم./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات