۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۲۹۳۳۷

ایران اسلامی در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ‌ مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در عاشورای حسینی با حضور در دسته‌های عزاداری به سر و سینه زده و با آرمان‌های امام حسین(ع) تجدید پیمان کردند.
اجتماع بزرگ جوانان عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز و همزمان با عاشورای حسینی مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور با حضور در دسته‌های عزاداری یاد و خاطره امام حسین(ع) را زنده نگاه داشتند و در سوگ امام حسین(ع) و یاران باوفایشان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.


بر اساس این گزارش، شهر مقدس قم نیز همچون دیگر شهرهای کشور امروز عزادار امام حسین(ع) و یاران با وفایشان بود.


حضور مردم در دسته‌های عزاداری و سینه زنی از صبح امروز حال و هوایی خاصی به خیایان های شهر مقدس قم داده بود.


محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشور نیز امروز در جمع عزاداران حسینی حرم کریمه اهل بیت حضور یافت.


عزاداران حسینی پس از عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند و پس از عزاداری و ذکر مصیبت این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت گفتند.


عزاداران و سوگواران حسینی هنگام اذان ظهر خود را به صفوف به هم فشرده نماز ظهر حرم مطهر کریمه اهل بیت و مسجد امام حسن عسکری(ع) رسانده و به یاد نماز عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) نماز جماعت را اقامه کردند.


همچنین مراسم عزاداری و مرثیه سرایی شب و روز گذشته و همزمان با تاسوعا در حسینه‌ها،‌ مساجد، تکیه‌ها و اماکن مقدسه قم با حضور پر شور مردم برگزار شد.


امروز مراجع تقلید نیز در حسینه‌ها و بیوت خود مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان برپا کرده و در سوگ امام حسین(ع) و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند.


در این مراسم‌ها سخنرانان به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته و آزادی و بندگی را درس عاشورا به همه مردم جهان عنوان کردند.


مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مراسم‌ها به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.


مراسم عزاداری امام حسین(ع) همچون سال‌های گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) قم با حضور پر شور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد و در این مراسم سخنرانان به تبیین فضائل امام حسین(ع) و مداحان نیز به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.


بر اساس گزارش خبرگزاری رسا از دیگر نقاط کشور،‌ امروز مردم اقصی نقاط ایران اسلامی با حضور در دسته‌‌های عزاداری و سینه زنی در مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) به سر و سینه زدند و اشک و ماتم ریختند.


نماز جماعت ظهر عاشورا نیز در شهرهای مختلف ایران اسلامی با حضور عزاداران حسینی و به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.


در مشهد مقدس نیز مردم پس از حضور در دسته‌هاعزاداری و سینه زنی خود را به صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) رسانده و پس از سینه زنی و اشک ماتم بر مصائب اهل بیت(ع) این مصیبت بزرگ را به امام رئوف تسلیت گفتند.


گفتنی است، همزمانی عاشورای حسینی و روز استکبار ستیزی 13 آبان باعث شد تا مردم در کنار سینه زنی و عزاداری خود با شعارهای ضد استکباری انزجار خود را از آمریکا،‌ انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمنانان آنها اعلام کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات