۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۳۴۷
استاد حوزه علمیه اهل سنت:

مسلمانان از زندگی امام حسین الگوبرداری کنند

خبرگزاری رسا - مولوی دهانی با تأکید بر اینکه اباعبدالله(ع) الگوی تمامی مسلمانان است گفت: مسلمین جهان باید حسین‌وار در مقابل مستکبران بایستند و در این راه، بسیاری از مصیبت‌ها را چون او تحمل کنند.
محرم

مولوی عبدالغنی دهانی، استاد حوزه علمیه اهل سنت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد، اسلام به سمت پستی و نابودی پیش می‌رفت و ریشه‌های اسلامی که شاید به تعبیر امروزی بتوان آن را اسلام آمریکایی نام نهاد، محکم می‌شد.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای احیای اسلام، قیام کرد و در آن میدان که اباعبدالله(ع) با کمتر از هشتاد نفر در مقابل بیش از بیست‌هزار لشکریان مسلح دشمن ایستاد، نشان داد که برای برپا بودن اسلام باید از جان گذشت؛ ایشان بدون ذره‌ای عدول از اسلام، حاضر شد چنین مظلومیتی را به جان بخرد از این رو زندگی ما نیز متأثر از آثار و برکات قیام امام حسین(ع) باید باشد.

 

مولوی دهانی اظهار داشت: امروز همه مسلمانان باید زندگی امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار دهند، شهادت را برای خود افتخار بدانند، حسین‌وار در مقابل مستکبران بایستند و در این راه، بسیاری از مصیبت‌ها را تحمل کنند.


استاد حوزه علمیه اهل سنت تأکید کرد: در تاریخ، نظیر مظلومیت اباعبدالله(ع) وجود ندارد. کجای تاریخ، به خود شهیدی دیده که سرش را از تنش جدا کنند، تن او را عریان کنند، اسب‌ها را روی بدنش بدوانند و به گلوی فرزند شش‌ماهه‌اش تیر بزنند؟! همه این سختی‌ها در خاندان اهل بیت پدید آمد اما زینب کبری(س) در مجلس یزیدیان اعلام کرد من چیزی جز زیبایی ندیدم و این یعنی در راه خدا باید صبر بر مصیبت‌ها را پیشه کرد./831/ت302/ب4

ارسال نظرات