۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۳۶۷

مراسم عزاداری روز عاشورا در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مردم شهر بوشهر همزمان با سراسر کشور با حضور در دسته‌های عزاداری و سوگواری در عاشورای حسینی اشک ماتم ریختند.
مراسم عزاداری روز عاشورا در بوشهر برگزار شد
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مردم بوشهر امروز همزمان با عاشورای حسینی و 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به خیابان‌ها آمدند و با عزاداری و سوگواری بار دیگر با امام و مقتدای خود تجدید میثاق بستند.
در این تجمع و راهپیمایی که همراه با دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی در مقابل مصلی جمعه بوشهر برگزار شد، حضور چشمگیر عاشقان ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) اعم از پیر و جوان، خردسال، حوزویان و دانشگاهیان، مسؤولان، طلبه، دانشجو و دانش آموز؛ لبیک یا حسین گویان بیش از همه نمایان بود.
مردم و هیأت های عزاداری با در دست داشتن پارچه‌نوشته هایی با مضامین مذهبی و شعارهای استکبارستیزی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «الاموت لاسرائیل»، «هیهات من‌الذله» و «بر یزید زمان لعنت» خشم خود را ابراز کردند.
بنابر این گزارش، در این میان دانش آموزان و خردسالانی نیز در میان جمعیت مشاهده می شد که با در دست داشتن دست نوشته‌های «شعار مرگ بر آمریکا مخلوق ملت ایران بود» و «مانند سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) تا آخرین نفس در مقابل ظلم می ایستیم» همراه با پدر و مادر خود حضور خود را اعلام می کردند.
همچنین در ورودی مصلای امام خمینی(ره) بوشهر نیز پرچم آمریکای جنایتکار نیز بر روی زمین منقش شده بود و راهپیمایان هنگام ورود به مصلی از آن عبور می کردند. در داخل مصلا نیز بنر بزرگی با نوشته «یزید زمان خود را بشناسید» با تصویری از رییس جمهور آمریکا نصب شده بود.
مردم دربا سر دادن شعارهای «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است» و «آمریکا در چه فکریه ملت ما حسینیه» نفرت خود را از جنایات و اقدامات منحوس آمریکا نشان می دادند.
به گزارش خبرنگار رسا، پس از سخنرانی حجت الاسلام حسین دشتی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در مصلای بوشهر و مدیحه سرایی و عزاداری امام حسین(ع) از سوی مداح اهل بیت(ع)، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه شد.
همچنین در پایان این مراسم نیز قطعنامه یوم الله 13 آبان قرائت شد، در بخشی از این قطعنامه آمده است: حماسه عاشورا رمز جاودانگی اسلام عزیز و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و یکی از مردمی‌ترین روزهای تاریخ تشیع به شمار می‌رود که پاسداشت و احیای هر ساله آن، اهتزاز پرچم عزت و ذلت‌ناپذیری پیروان حسین بن علی (ع) و الگوی ثابتی از کفرستیزی و طاغوت‌شکنی را بر بلندای تاریخ به نمایش گذارده و تا ابدیت نیز همچنان در بطن و ریشه آزادی و آزادگی باقی خواهد ماند./833/پ202/ب3
ارسال نظرات