۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۳۸۵
شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی:

گذشت از جرم سران فتنه خواسته نابجایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: رییس جمهور باید به این نکته توجه داشته باشد که نخست سران فتنه باید توبه کرده و صادقانه از مواضع غلط خود اظهار پشیمانی کنند آن وقت سخن از توبه حر و قبول امام حسین(ع) بزند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن رمضاني

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان رییس جمهور در زنجان که سران فتنه را با حر مقایسه کرده بود عجیب توصیف کرد.


وی تصریح کرد: رییس جمهور باید به این نکته توجه داشته باشد که نخست سران فتنه باید توبه کرده و صادقانه از مواضع غلط خود اظهار پشیمانی کنند آن وقت سخن از توبه حر و قبول امام حسین(ع) بزند.


شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با بیان این‌که بخشش سران فتنه خواسته نابجایی است، اظهار داشت: سران فتنه نه تنها توبه نکرده بلکه هنوز از مواضع غلط خود عقب نشینی نکرده و بر آنها پافشاری نیز می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که قیام امام حسین(ع) ضد سازش و مذاکره بود، ابراز کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) بر اساس ارزش‌ها بود و اگر حضرت می‌خواستند مذاکره کند دست به قیام نمی‌زدند و توجیه گر خیلی از مسائل برای حفظ جان خود و اطرافیانشان بودند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این‌که تکلیف امام حسین(ع) از قیام مشخص بود، گفت: امام حسین(ع) یا باید با یزید بیعت می‌کردند و به جنگ خاتمه می‌دادند یا این‌که علیه ظلم و ستم یزید قیام کنند.


وی ادامه داد: هدف قیام امام حسین(ع) احیای دین و حفظ اسلام بود و مشخص بود که ایشان در این مسیر هیچ‌گاه با یزید و یزیدیان بیعت نخواهند کرد.


استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) هیچ‌گاه برای پایان دادن به جنگ مذاکره نکردند، اظهار داشت: امام حسین(ع) به دنبال دعوت افراد و خیرخواهی آنها بودند و نمی‌توان این مسأله را با مذاکره و سازش مقایسه کرد./927/ت302/ج

ارسال نظرات