۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۲۹۴۰۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امام حسین حتی یک بار هم برای پایان دادن به جنگ مذاکره نکردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان این‌که جنس قیام اباعبدالله از جنس ایستادگی و مقاومت به تمام معنا بود، گفت: از ابتدای حرکت امام حسین(ع) تا لحظه شهادت نمی‌توان حتی یک مورد پیدا کرد که ایشان برای اتفاق نیفتادن جنگ مذاکره کرده باشند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به سخنان رییس جمهور در زنجان مبنی بر مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد برای عدم جنگ واکنش نشان داد.


وی‌ با بیان این‌که امام حسین(ع) از مدینه مورد تهدید بود و ایشان را بین بیعت و کشته شدن قرار داده بودند، اظهار داشت: امام حسین(ع) با یک سیاست بسیار حساب شده از مدینه خارج شدند و به مکه رفتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: امام حسین(ع) در مکه نیز  مورد تهدید قرار گرفتند و از خوف این‌که مبادا حریم خانه خدا و کعبه شکسته شود، حج را به عمره تبدیل کرده و به سمت کوفه حرکت کردند.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به ماجرای امام حسین(ع) و حرّ، خاطرنشان کرد:‌ حرّ در مسیر حرکت امام حسین(ع) جلوی ایشان را گرفت و بیان کرد که من مأمور هستم شما را تسلیم یزید کنم و حضرت نیز در جواب جمله معروف «سکلتک امک» را بیان کرده و با شهامت و شجاعت تمام ایستادند و حرّ چاره‌ای نداشت و به موازات حضرت حرکت کرد تا ایشان در کربلا فرود آمدند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) در تمام این مراحل و در کربلا از هر فرصتی برای سخن گفتن با لشکریان خود و دشمن استفاده می‌کردند، افزود: همه حرف‌های حضرت از جنس انذار، امر به معروف و نهی از منکر، ارشاد، معرفی خود و حق بودن شان و افشا کردن چهره دشمن بود و می خواستند حجت را بر آنان تمام کنند.


وی با بیان این‌که حتی یک مورد در کربلا وجود ندارد که امام حسین(ع) از مذاکره به معنای اتفاق نیفتادن جنگ سخن بگویند، ابراز کرد: اباعبدالله الحسین(ع) حتی یک مورد هم منفعت دشمن را مد نظر قرار ندادند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: امام حسین(ع) خود را موظف می‌دیدند به همان حقی که در آن قرار دارند پایبند باشند و با صلابت تمام در این مسیر ایستادگی و بر حق پافشاری کردند.


امام جمعه شهرکرد افزود: تمام سخنان اباعبدالله الحسین(ع) از جنس امر به معروف و نهی از منکر بود و از ابتدای حرکت حضرت تا لحظه شهادت نمی‌توان حتی یک مورد پیدا کرد که ایشان مذاکره به معنای برد ـ برد و بده بستان انجام داده باشند،‌ چون جنس قیام اباعبدالله از جنس ایستادگی و مقاومت به تمام معنا بود./927/ت302/ج

ارسال نظرات