۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۲۹۴۱۴
حجت الاسلام جوادی آملی:

حریت و آزادمردی پیام جهانی نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: از جمله پیام های نهضت حسینی که می توان پیامی جهانی برشمرد آن بوده که امام حسین(ع) فرمود اگر دین نداشته و از روز قیامت هراسی ندارید لااقل در دنیا آزادمرد باشید.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، شب گذشته در سلسله نشست های با موضوع پیام عاشورا در جهان معاصر که در امام زاده معصوم(ع) تکیه آملی برگزار می شود با بیان این که شب یازدهم محرم برای اهل بیت(ع) سخت و دشوار بود، گفت: خاندان عصمت و طهارت در چنین شبی در شرایط بسیار ناگوار و سخت همراه با داغ های فراوان روبرو شدند.


استاد حوزه و دانشگاه، افزود: اگر یک مکتبی عقبه فکری و فرهنگی با او نباشد و فقط یک حماسه و شور با او همراه باشد ممکن است مدتی باقی مانده اما ماندگاری او مستمر نخواهد بود.


حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که هرگز همه اقشار از عموم جامعه از طبقات خاص بلکه اخص او را همراهی نمی کنند، بیان داشت: نهضت حسینی سرشار از علم، معرفت، عرفان، آگاهی و فرهنگ بود که باید بهره گیری ارزنده ای از آن داشته باشیم.


وی با بیان این که همواره به رغم دشمنی ها همگان در این نهضت حضور داشته و دارند، افزود: همه علما و دانشمندان هر یک به نوبه خود در مکتب سرور و سالار شهیدان خود را ناظر و حاضر می بینند و تلاش دارند این مکتب را تحلیل و تفسیر کرده و بر غنای آن بیافزایند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: همگان در تاریخ به لحاظ عموم جامعه، خواص و اخص به نحوی خود را در این نهضت همگانی و همیشگی که سرشار از معرفت و آگاهی است شریک می دانند.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: امروز در روز عاشورای حسینی همگان دست به سینه بوده و عرض ارادت داشته و در مصیبت حضرت سهیم بودند.


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود افزود: از جمله پیام های نهضت حسینی که می توان پیامی جهانی برشمرد آن بوده امام حسین(ع) فرمود اگر دین نداشته و از روز قیامت هراسی ندارید لااقل در دنیا آزادمرد باشید.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حریت و آزادمردی پیامی جهانی بوده و اختصاص به فرقه و مکتبی ندارد، گفت: هرکسی از هر مکتب و مذهبی باشد حریت و آزادگی را می پسندد.


 رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: همان گونه که عدالت حقیقی مقبول در نزد همگان است به همان صورت آزادی و حریت از جلوه های انسانی بوده که همه انسان ها از حقیقت از وابستگی و تعلق به آن دلبسته هستند.


وی با اشاره به معنای حریت و آزادگی بیان داشت: حریت به این معنا بوده که هیچ گونه وابستگی و قید و بندی برای انسان وجود نداشته باشد و هر نوع قیدی انسان را از حریت مطلق باز داشته و مقید می کند که در واقع حریت در برابر مقید بودن است.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: انسان از آن جهت که در مرحله و مقام انسانی بوده از جمادی و نباتی رسته و به مقام انسانی رسیده است که دیگر نباید در قید این امور باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات