۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۴۳۱
امام جمعه ارومیه:

شهامت حضرت زینب تبلور آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ایستادگی حضرت زینب در برابر زیدیان را برگرفته از بصیرت و آگاهی ایشان از حقیقت واقعه دانست و گفت: شهامت حضرت زینب تبلور آیات قرآن است.
حضرت زينب

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به جمله «لا رایت الا جمیلا»حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در مجلس یزید در حالی این جمله را بیان فرمود که در اوج مصیبت قرار داشت و از عمق جان احساس غم و اندوه می‌کند.

 

 

وی مصیبت وارد شده بر حضرت زینب(س) را کمرشکن خواند و افزود: حضرت زینب کبری(س)، امام حسین(ع) و دیگر برادران و فرزندان و عزیزانش را از دست داده و در برابر این مصیبت بسیار بزرگ، قامت ایشان خمیده است، اما با این حال در برابر یزیدی که خود را پیروز میدان تصور می‌کند دلیرانه و بدون هیچ ترس و هراسی از قدرت پوشالی آنان می‌ایستد و آنان را رسوا می‌کند.

 

امام جمعه ارومیه شهامت حضرت زینب(س) را بر گرفته از ایمان به یقین پیوسته ایشان به خالق هستی دانست و تصریح کرد: شهامت آن بانوی کریمه تبلور آیات قرآن است که بندگی خدای واحد بهتر و آسانتر از خدمت به خدایان و اربابان کثیر.است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: فردی که با همه هستی و وجود خود در برابر خداوند سر تسلیم فرود آورده است و تنها خداوند قاهر را حاکم حقیقی جهان می‌داند به جاست که شجاعت و شهامت او و گیرایی و زیبایی کلامش هر شنونده‌ای را به وجد آورد و وادار به مدح و تأیید او کند.

 

وی ایستادگی آن حضرت را برگرفته از بصیرت و آگاهی ایشان از حقیقت ماجرا دانست و افزود: آن کس که ایمان او به یقین پیوسته و خداوند پرده‌های عالم غیب را به روی او گشوده است، باطن همه حادثه‌ها را می‌بیند و می‌داند تنها کسانی برندگان حقیقی هستند که کردارشان مورد تایید خداوند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به گفته‌ای از یزید ادامه داد: یزید وقتی سر امام حسین(ع) را بریده و اهل‌بیت ایشان را غارت کرده و به اسارت گرفته شده دید، از شدت شادی و کنایه به اهل‌بیت(ع) خدا را انتقام گیرنده از آنان بخاطر کشته شدگان غزوه بدر نامید، اما این در حالی بود که برای همه مسلمانان حتمی است که کشته‌شدگان جنگ بدر دشمنان خدا بودند و خدا بخاطر دشمنانش از دوستان خود انتقام نمی‌گیرد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به این‌که شادی حقیقی متعلق به برنده حقیقی است و آن ناشی از رضایت‌مندی خداست، خاطر نشان کرد: اگر حضرت زینب(س) در آن مجلس به ظاهر در جایگاه یک اسیر ستم دیده و غارت زده بود، ولی خود ایشان می‌دانستند که ایشان و همه همراهانشان در آزمون بزرگ الهی با سربلندی و موفقیت پیروز شده و با این کرده خویش جاویدانگی راه خود را امضا کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: بازماندگان و اسیران دشت کربلا در عمق روح و وجود خود از عمل خویش خرسند و مسرور بودند و از شادی معنوی و الهی که به خاطر سربلندیشان در نزد خداوند حاصل شده بود لذت می‌بردند./936/ت302/ب3

ارسال نظرات