۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۴۳۴
همزمان با دوازدهم محرم؛

همایش رهروان زینبی در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم همایش رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری همایش رهروان زینبی در هشت امامزاده شاخص این استان همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم، پنج شنبه پانزدهم آبان ماه جاری خبر داد.

 

وی با بیان این که همایش های مزبور با حضور بانوان عاشورایی برگزار خواهد شد، افزود: حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) و حمزه بن موسی بن جعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، امامزاده محمد(ع) آشخانه و امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج محل های برگزاری همایش رهروان زینبی در استان خراسان شمالی هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در همایش های مزبور که با سخنرانی روحانیان برجسته استانی برگزار می شود بانوان شرکت کننده با فرهنگ عاشورایی و سجایای حضرت زینت(س) آشنا خواهند شد تا در زندگی خود نیز از این بانوی بزرگوار الگو گیرند.

 

وی با یادآوری این که همایش های رهروان زینبی بخشی از طرح بصیرت عاشورایی به شمار می روند که همزمان با ماه محرم امسال در 50 امامزاده و بقعه متبرک استان خراسان شمالی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» همزمان با دومین روز از ماه محرم و در سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز ماه محرم، همایش «احلی من العسل» و بزرگداشت حضرت قاسم(ع) در نهمین روز ماه محرم و ... برخی از برنامه های شاخص طرح بصیرت عاشورایی بودند که در روزهای گذشته در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک استان در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی از ابتدای ماه محرم در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با مشارکت و مدیریت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.

 

وی هدف از برگزاری این طرح را بصیرت افزایی، تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی بر اساس رهنمون رهبر معظم انقلاب، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع)، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی، تبیین درس های عاشورا و ... را ذکر کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برگزاری همایش رهروان زینبی در هشت امامزاده شاخص این استان اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش ها تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است.

 

به گفته وی محوری ترین همایش رهروان زینبی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و مداحی حسین محراب برگزار می شود.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ماه محرم امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سه هزار و 250 امامزاده و بقعه متبرک کشور اجرا شد.

 

به گفته وی همزمان با دوازدهم محرم نیز همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در 273 امامزاده کشور باهدف تبیین شخصیت حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات