۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۴۵۱
امام جمعه بابل:

زندگی با عزت در گرو بهره گیری از سیره حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: یکی از عواملی که توانست از دین، جغرافیا، فرهنگ، حکومت اسلامی و ارزش های آن محافظت کند و ثبات آن را در مقابل این امواج متلاطم دشمنان نگه بدارد غیرت دینی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در سلسله مباحث سبک زندگی حسینی در دانشگاه نوشیروانی بابل، سبک زندگی حسینی را سبکی متعالی برای زندگی توأم با عزت برای بشر عنوان کرد و گفت: حرکت سیدالشهداء(ع) به سمت کربلا بی هدف نبود بلکه یک حرکت کاملاً هدفمند و حساب شده بود و ابعاد مختلفی داشت.

 

وی ادامه داد: آنچه که در کربلا اتفاق افتاد نمود همه خوبی ها در مقابل همه بدی ها بود و به همین دلیل باید سبک زندگی و رفتاری سیدالشهدا مورد توجه و پژوهش قرار بگیرد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، جلوه غیرت دینی از سوی امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در فرهنگ پیوسته با مسأله عاشورا موضوع غیرت دینی است و از جمله اموری که در همه جملات و کلمات سیدالشهداء(ع) موج می زند.

 

وی در تشریح واژه غیرت خاطرنشان کرد: غیرت یعنی حفاظت و حراست کردن از چیزی که شایسته این کار است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان معانی مختلف و گسترده غیرت ادامه داد: مسأله غیرت دایره گسترده ای دارد و بعضی از موضوعات مهم در زمره مسائل مادی  و بعضی از آنها معنوی هستند.

 

وی افزود: اگر کسی با جان و مال خود در مقام دفاع از آن چیزی برآید می گویند که او غیرت ورزیده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل در بیان دیگر کاربردهای غیرت خاطرنشان کرد: گاهی انسان از مال خود و گاهی از ناموس و گاهی از کشور و گاهی هم از امور معنوی جامعه خود حفاظت و حراست می کند که به این فرد انسان غیرتمند اطلاق می شود.

 

وی با اشاره به این که غیرت دینی در صدر غیرت قرار دارد، تصریح کرد: جلوه بارز مسأله غیرت دینی و غیرت ورزیدن در حیطه و امور مربوط به دین در قیام امام حسین (ع) اتفاق افتاد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، توجه امام حسین(ع) در خصوص وضعیت دین در جامعه را تشریح کرد و افزود: همان گونه که در نامه ها و سخنرانی های حضرت کاملاً پیدا است؛ ایشان نسبت به موضوع دین آنچنان حساسیت و غیرت می ورزد که این غیرت ورزی ایشان زیر بنای جریان کربلا و فرهنگ وابسته به عاشورا را می سازد.

 

وی ادامه داد: وقتی سیدالشهداء در معرض خطر قرار گرفتن دین را با تسلط افرادی ضد دین بر جامعه اسلامی مشاهده کرد غیورانه به دفاع از دین پرداخت.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام در خصوص لزوم داشتن غیرت برای مسلمانان گفت: خدا بینی انسانی را که در حال نابودی ارزش های دینی را می بیند و بی اعتنا است را به خاک ذلت می افکند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که توانست از دین و جغرافیای اسلام و فرهنگ اسلامی و حکومت اسلامی و ارزش های آن محافظت کند و توانست ثبات آن را در مقابل این امواج متلاطم نگه بدارد همین غیرت دینی است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات