۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۴۶۱
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

جامعه‌ای که در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل بی‌تفاوت باشد مرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اراکی با تأکید بر این که امروز آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی با ایجاد انحراف در دین اسلام و بی‌تفاوت کردن جامعه نسبت به ارزش‌ها و باورهای اسلامی همان راه بنی امیه را می‌پیماید، گفت: اگر جامعه ای امروز در برابر این جنایت‌ها بی‌تفاوت باشد مرده است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در دهمین روز مراسم عزاداری مسجد امیرالمؤمنین(ع) که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله وافی و آیت الله خاتمی برگزار شد، در مورد دستاوردها و آثار نهضت کربلا اظهار داشت: برای ادامه و نشر این آثار همه ما مبلغان باید قدم‌های مهمی را برداریم.

 

وی با اشاره آیه ای از سوره «انبیاء» مهم‌ترین فسلفه اسلام و دعوت رسول خدا(ص) را دعوت به حیات همه جانبه در تمام حوزه های زندگی دانست و گفت: این مهم ترین دعوت اسلام، در زمان امام حسین(ع) رو به نابودی بود امروز نیز همه دشمنان اسلام می خواهند با توطئه های خود راه بنی امیه را بروند.

 

حجت اسلام حسینی اراکی حیات معنوی را برترین بعد زندگی بشر خواند و ابراز داشت: اگر حیات معنوی مخدوش شود همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی دچار خطر می شود؛ یکی از مهم ترین عوامل حیات معنوی بشر دین است در روایت داریم مردم اگر در سایه دین زندگی نکنند به حیات واقعی نخواهند رسید.

 

این مبلغ برجسته حوزه مهم ترین کار مبلغان حوزه را توجه دادن به این نکته دانست و ابراز داشت: در قرآن به این نکته اشاره شده است که اگر رسول مکرم اسلام(ص) نیامده بود دو درّ گرانبها مستور می ماند«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ»اولین آن هدایت است که به وسیله قرآن انجام می شود.

 

حجت اسلام حسینی اراکی افزود: رسول خدا(ص)دینی را آورد که مهم ترین ویژگی اش حق بودن آن است؛ امام کاظم(ع) در این زمینه می‌فرماید ولایت ما دین حق است که نزد همه ادیان در زمان حضرت مهدی(عج) ظاهر می شود؛ باطن، اساس و قطب دین ولایت امیرالمؤمنین(ع)است.

 

دشمن با جنگ نرم خود سبک زندگی اسلامی را مورد هدف قرار داده است

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از امام(ع)سؤال کردند مراد از حیاتی که پیامبر(ص)برای مسلمانان آورده است و قرآن اشاره به آن دارد، چیست؟ حضرت در پاسخ می فرماید مراد ولایت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان ایشان است.

 

مبلغ برجسته حوزه با تأکید بر این که در دنیای امروز نیز دشمنان اسلام همان خط مشی امویان را برای ضربه زدن به دین در پیش گرفته اند، گفت: بنی امیه با جنگ سخت به سراغ دین نرفتند بلکه با جنگ نرم کاری کردند که می توان گفت از اسلام به جز نامش چیز دیگری باقی نمانده بود.

 

حجت اسلام حسینی اراکی در تعریف جنگ نرم ابرازداشت: جنگ نرم یک سری اقدامات برنامه ریزی شده است که نیروها و مهم ترین ثروت های جامعه مورد نظر را هدف قرار می دهد؛ اگر دشمن موفق شد که دین، عقاید و ارزش ها را تغییر دهد، فرهنگ جامعه را نیز تغییر داده و استحاله فرهنگی بوجود آورده است و در نتیجه می تواند، رفتار، کردار و سبک زندگی جامعه هدف را تغییر دهد.

 

امروز دشمن با شبکه های ماهواره ای کاری می کند که بنی امیه با کمک جاعلان حدیث انجام داد

وی با اشاره به هجمه رسانه ای وسیع دشمن، گفت: امروز دشمن ما بیست هزار شبکه ماهواره ای و چند ده هزار شبکه و سایت اینترنتی دارد؛ از همه بدتر نرم افزارهای مختلف تلفن همراه است که شبکه های مختلف اجتماعی ایجاد کرده و در دست همه اقشار است؛ امروز دشمن با این ابزار ها همان کاری را می کند که بنی امیه با علمای منحرف، و جاعلان حدیث انجام داد.

 

مبلغ برجسته حوزه گسترش فرهنگ عافیت طلبی، تجمل گرایی، فاصله گرفتن مردم از ارزش های دینی، جدایی دین از سیاست را تنها بخشی از انحرافاتی دانست که بنی امیه در مسلمانان بوجود آوردند و بیان کرد: مهم ترین انحرافی که بوجود آوردند این بود که جایگاه ولایتی که برای امیرمؤمنان(ع)و ائمه اطهار(ع)بود را اشغال کردند.

 

حجت اسلام حسینی اراکی با اشاره به خطبه 50 نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع) می فرماید اینها کاری کردند که جامعه از اساس و بنیاد، بنای اسلام را منحرف کردند و در غیر جایگاه خودش قرار دادند؛ امروز نیز همین کارها را می کنند.

 

مهم ترین نشانه مرگ یک جامعه بی تفاوتی نسبت به ارزش های اسلامی است

وی مهم ترین نشانه مرگ یک جامعه را بی تفاوتی نسبت به باورها و ارزش های اسلامی دانست و ابراز داشت: بنی امیه کاری کرد که مردم نسبت به تغییرات ایجاد شده و این که امامت متعلق به چه کسی باشد، بی‌ تفاوت شدند؛ فساد، بی حیایی، شهوت رانی، جرأت داشتن نسبت به خدا دیگر حساسیت کسی را برنمی انگیخت؛ اگر مردم نسبت به بلاهایی که به سرشان می آید بی تفاوت باشند این جامعه مرده است حتی اگر داد دینی بزنند؛ آن روز باید فاتحه اسلام را خواند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر همیت، تعصب و غیرت دینی را از جامعه بگیرند دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند؛ در روایت داریم اگر مردم همه مهمشان این باشد که به شکم خود برسند و دیگر برایشان مهم نباشد که چه بلایی سر آرمان ها و ارزش های دینی می آید، آن جامعه مرده است؛ کاری که دشمنان اسلام با اندولس کردند.

 

حجت اسلام حسینی اراکی معرفی داعش از سوی استکبار جهانی به عنوان نماد اسلام را نقشه آنها برای از بین بردن دین ما دانست و افزود: داعش داعیه خلافت دارد، با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه بیعت کردند و شعارشان این است که ما باید خلافت مقتدر عباسی را احیا کنیم، پرچم و لباسشان نیز مانند آنها است؛ البته این بخاطر انحراف افکار عمومی مسلمانان است، و گرنه آنها در اصل سفیانی ها و بنی امیه امروز جامعه اسلام هستند.

 

کسی که درد «به من چه» بگیرد مرده است

وی آگاهی و روشنگری علما و روحانیت در شرایط کنونی را بسیار مهم خواند و گفت: امروز روحانیت و جامعه ما باید با طرز فکر و خطرات سلفی گری کاملا آشنا باشند؛ احیای دین حق و ایستادن در برابر جنگ نرم دشمن وظیفه امروز حوزه است و باید مراقب باشیم سر مردم ما را به یک سری عبادات ظاهری که پوسته دین است سرگرم نکنند.

 

مبلغ برجسته حوزه تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمایند اگر از عزت خود دست کشیدید و در برابر دشمن ذلیل شدید، نسبت به آرمان ها، ارزش ها و انحرافات جامعه بی تفاوت شدید و درد به «من چه؟»گرفتید آن روز شما مرده اید.

 

حجت اسلام حسینی اراکی بزرگترین کار امام حسین(ع) را حیات بخشیدن به جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت با شهادت خود مردم را حساس کرد و از بی تفاوتی درآورد، چهره نفاق بنی امیه را به مردم نشان داد و آنقدر منفور شدند که دیگر کسی جرأت نمی کرد نسب امیه ای خود را بگوید؛ قیام توابین و مختار نشانه بیدار شدن مردم بود.

 

وی افزود: امروز نیز اگر ما در برابر جنایات آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از خود حساسیت نشان ندهیم، مرده ایم حتی اگر به لحاظ صنعتی و توسعه علمی به بالاترین سطح دنیا برسیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خون امام حسین(ع) و پیام عاشورا 1400 سال است که دارد اسلام را حفظ می کند؛ امام خمینی(ره) فرمود سیدالشهدا(ع)اسلام را نجات داد؛ اباعبدالله(ع) حرکتش برای دیروز نیست بلکه امروزی است، ما حوزویان باید این حرکت حضرت که مبتنی بر امامت و ولایت بود را ترویج کنیم./928/پ201/ی 

ارسال نظرات