۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۹۴۶۴

همایش رهروان زینبی در دلیجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان گفت: به مناسبت سالروز ورود حضرت زینب(س) به کوفه همایش رهروان زینبی در آستان امامزاده زبیده خاتون(س) نراق برگزار می شود.
محرم

حجت الاسلام محمدرضا آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک از برگزاری همایش بزرگ رهروان زینبی خبر داد و اظهار داشت: این همایش فردا پنج شنبه 15 آبان مصادف با دوازدهم محرم الحرام از ساعت 15 در آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون(س) شهر نراق برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که همایش در راستای تجدید میثاق بانون عزادار شهرستان دلیجان با عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) برگزار می شود، افزود: این همایش با هدف تبیین نقش بی‌بدیل حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا در اطلاع رسانی نهضت حسینی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام آسوده افزود: در پایان این همایش میثاق‌نامه‌ای قرائت می شود که به امضای بانوان عزادار حسینی شهرستان خواهد رسید؛ در بخشی از این میثاق‌نامه آمده است؛ مادران و خواهران شهدا از شما آموخته اند چگونه صبر زینب داشته باشند، آنان از شما یاد گرفته اند که برای حمایت از ولایت حتی باید از فرزند نیز گذشت و میوه دل خود را فدایی رهبر نمود.

 

وی افزود: در بخش دیگر این میثاق‌نامه تصریح شده که زنان میهن اسلامی ایران می دانند که بانوی قدسی شان، غصه حفظ حجاب دارند، شما و دیگر بانوان عاشورایی در سخت ترین شرایط و حفظ حجاب را به عنوان اصل اساسی حرکت و قیام سیدالشهدا (ع) مطرح کردید و برای حفظ آن حتی کتک خوردید، و اینک ما بانوان ایران اسلامی با شما عهد می بندیم که برای حفظ حجاب تلاش نماییم و تا پایان جان حافظ فرهنگ وعفاف و حجاب باشیم/ ما بانوان ایران اسلامی با شما عهد می بندیم که با پرورش و تربیت صحیح فرزندان خود با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) اهتمام ورزیم تا سربازانی را به میهن اسلامی و مکتب و مذهب شیعی تحویل نماییم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان در پایان تصریح کرد: بانوان جامعه اسلامی به خصوص بانوان شهرستان دلیجان می بایست با الگو از سیره و سبک زندگی حضرت زینب (س) که با ایراد خطبه های آتشین بنیان کاخ های ظلم و ستم و استکبار را ویران و پیام عظیم عاشورا را به جهانیان رساند، گام بردارند./828/ت302/ب3

ارسال نظرات