۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۴۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مهم ترین راه سعادت بشر بهره گیری عمیق از نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که محتوای پیام حسینی متعلق به شیعه و مسلمانان نیست و به همه بشریت باز می گردد، گفت: امروز راه سعادت بشریت بهره گیری از سیره حسینی است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که علم کشی از نظر شرعی جایز نیست، گفت: باید اصلاح این گونه مسائل در شورای فرهنگ عمومی تصمیم گیری شود.

 

امام جمعه گرگان با تأکید براین که عزاداری برای امام حسین(ع) باید دارای محتوای باشد و از شکل محوری خارج شود، تصریح کرد: امروز همه تلاش دشمان تحریف نهضت حسینی است و برخی ها نیز ندانسته دشمن را در رسیدن به این هدف شوم یاری می کنند.

 

وی ادامه داد: عاشورا یک محتوا و حقیقتی دارد که باید بدرستی برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود، ضمن اینکه شورای فرهنگ عمومی نیز باید اقدامات پیشگیرانه دراین خصوص انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که محتوای پیام حسینی متعلق به شیعه و مسلمانان نیست و به همه بشریت باز می گردد، گفت: امروز راه سعادت بشریت بهره گیری از سیره حسینی است.

 

وی بر ضرورت تدوین سند جامع فرهنگی استان تأکید کرد و افزود: باید با شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت استان در حوزه فرهنگی در جهت اصلاح و تقویت مبانی فرهنگ اسلامی تلاش کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که فرهنگ نباید رها شده بلکه باید مدیریت شود، تصریح کرد: مسائل فرهنگی عمیق و ریشه‎ای است که نه می‎توان آن را رها کرد و نه می‎توان در این زمینه سختگیری کرد، هر دو روش اشتباه و انحراف است.

 

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان این که بیشترین هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی ایرانی است، یادآور شد: سبک زندگی یک ملت نشانه فرهنگ آن جامعه است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی در حال رسوخ کردن است؛ خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اسلامی ایران که انسان ساز و تعالی بخش است در همه شئون فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی امروز جامعه ما به دلیل ورود سبک زندگی غربی بخش های مختلف جامعه است، تصریح کرد: اگر سبک زندگی اسلامی به خوبی در جامعه ما گسترش نهادینه شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه ما کاهش خواهد یافت.

 

وی توحید را مبنای دعوای دو فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه انسان در فرهنگ انبیاء حفظ کرامت انسانی بوده اما بی‎هویتی و بی‎فرهنگی جزء فرهنگ طاغوت بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان‏های گلستان و گیلان، یکی از موضوعات مهم فرهنگی به ویژه در استان گلستان را بحث وحدت شیعه و سنی برشمرد و افزود: متأسفانه عده ای همواره به دنبال بر هم زدن وحدت و همدلی هستند که در شرایط امروز اصلا به صلاح کشور نیست./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات